زباله‌های الکترونیکی بر گردن قهرمانان المپیک توکیو

یک روایت در 7 خط

ژاپن تمام مدال‌های المپیک 2020 توکیو را با زباله‌های الکترونیک ساخت. این اقدام برگزارکنندگان المپیک2020 به عنوان تلاشی نوآورانه در جهت حفاظت از محیط‌زیست توصیف می‌شود. گرچه الهام‌بخش این اقدام توکیو کاری بود که مسئولان المپیک زمستانی 2010 ونکوور انجام داده بودند که در آن رقابت‌ها 1000 مدال با این روش ساختند. این عملیات از ماه آوریل 2017 با اعلام فراخوانی آغاز شد که طی آن 47هزار زباله الکترونیکی جمع‌آوری و با آن 5000 مدال برای قهرمانان المپیک ساخته شد.

ژاپن تمام مدال‌های المپیک 2020 توکیو را با زباله‌های الکترونیک ساخت. این اقدام برگزارکنندگان المپیک2020 به عنوان تلاشی نوآورانه در جهت حفاظت از محیط‌زیست توصیف می‌شود

مجموع فلزات گرانبهای به کار رفته در ساخت این مدال‌ها، 30.3 کیلوگرم طلا، 4100 کیلوگرم نقره و 2700 کیلوگرم برنز بود. مقامات توکیو با این کار، ابراز امیدواری کردند که در جهت ایجاد میراثی ماندگار و کمک به جامعه دوستداران محیط‌زیست، قدم مثبتی برداشته باشند. ژاپنی‌ها به جای آنکه دست به دامان شرکت‌های استخراج شوند، به راحتی با مدیریت بازیافت زباله توانستند فلز خام مورد نیاز برای ساخت مدال‌های اعطایی در المپیک و پارالمپیک 2020 را تأمین کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.