تهدید به مرگ در بازی آنلاین

پلیس گرداننده یک بازی آنلاین را که بازیکنان را تهدید به مرگ می‌کرد، بازداشت کرد. این فرد دست به اخاذی از خانم ها می‌زد

چندی پیش زن جوان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرد. او مدعی شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای او مزاحمت ایجاد و او را تهدید به مرگ کرده است.

کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و با مطالعه اظهارات شاکی و مستندات موجود در پرونده متوجه شدند که او مدتی قبل در یک بازی مجازی چالشی شرکت کرده بود. او پس از گذشت چند مرحله از این بازی چندنفره، متوجه درخواست‌های نامتعارف برگزارکننده بازی شد، بعد از اینکه قصد خروج از بازی را داشته و تهدید به مرگ شده است.

او با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند، اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آنها کرده است

با اقدامات تخصصی افسران سایبری، ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی شد. با محرزشدن اطلاعات هویتی این شخص مشخص شد که او با ایجاد گروه سرگرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی بازی‌های چالشی و به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد حاضر در بازی که عموما خانم‌ها بودند، اقدام به تهدید و مزاحمت و اخاذی از آنها کرده است.

با توجه به اتمام تحقیقات، پرونده در مرحله عملیاتی قرار گرفت و مجرم پس از تشریفات قضائی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

در این زمینه، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، تاکید کرد: «متهم پس از حضور در پلیس فتا هر گونه جرمی را انکار کرد؛ اما پس از روبه‌روشدن با شاکی جرم خود را پذیرفت و علت این اقدامات را به دست آوردن پول اعلام کرد.»

او افزود: «آرامش مردم خط قرمز پلیس است. رعایت اخلاق در فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است. کاربران باید به آن پایبند باشند؛ زیرا عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج‌ومرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود. این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تأثیرگذار باشد. پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است. کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا و در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.