فرصت استثنایی سرخابی‌ها برای کسب ستاره آسیایی

استقلال و پرسپولیس با توجه به آمادگی ستاره‌هایشان و متوالی بودن لیگ قهرمانان شانس خوبی برای قهرمانی در آسیا دارند

اگرچه برگزاری متمرکز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شانس میزبانی را از تیم های ایرانی گرفت اما با توجه به فاصله اندک بازی ها و اینکه تا فینال به صورت متوالی شاهد برگزاری رقابت‌ها خواهیم بود، فرصت خوبی در اختیار سرخابی‌های ایران قرار گرفته تا بتوانند در این تورنمنت تا مسابقه نهایی پیش بروند.

استقلال و پرسپولیس توانستند در شرایطی که سپاهان و شهرخودرو کار خود را در مرحله گروهی با حذف پایان داده بودند، ویزای اقامت خود را در دوحه تمدید کنند و اکنون فرصت این را خواهند داشت تا برای تحقق رویای خود در ادامه مسیر در لیگ قهرمانان بکوشند.

هشت تیم مانده از غرب آسیا

با پایان مرحله گروهی در منطقه غرب آسیا، تیم‌های الاهلی عربستان و استقلال ایران از گروه اول، پاختاکور و شباب الاهلی از گروه دوم، پرسپولیس و التعاون عربستان و النصر عربستان و السد قطر به مرحله بعدی و حذفی این رقابت‌ها راه یافتند.

برخلاف شرایط گذشته مسابقات آسیایی که بین بازی ها توقف های زیادی بود و گاهی اوقات ترکیب تیم ها نیز تغییر می‌کرد حالا برای اولین بار تا پایان بازی‌ها همینطور پیش خواهد رفت و این موضوع فرصت خوبی در سرخابی های آماده فوتبال ایران قرار می‌دهد تا بتوانند برای صعود به فینال بجنگند.

استقلال ستاره سوم را می‌خواهد

ستاره سوم، این موضوعی است که طی سال‌های اخیر بارها از سوی استقلال دنبال شده و آنها امیدوارند با دستیابی دوباره به جام ویترین خود را پررونق‌تر از سابق کنند. استقلال که با عدم حضور الوحده امارات شرایط سختی را برای صعود دنبال می‌کرد، در نهایت با تنها پیروزی و البته ارزشمندترین سه امتیاز با برتری برابر الاهلی عربستان راهی مرحله بعدی شده است. آنها در این مرحله باید برابر پاختاکور ازبکستان قرار گیرند. مسابقه‌ای که فردا شب(شنبه)در دوحه برگزار می‌شود.

پرسپولیس به دنبال صعود دوباره به فینال

یحیی گل محمدی که این رقابت‌ها را بعد از وقفه‌ای که داشت با تک امتیاز استارت زده بود و شانس کمی برای صعود تیمش می‌رفت، با سه برد ارزشمند اکنون تیم صدرنشین این رقابت ها شده اند. آنها بعد از دو برد مقابل التعاون عربستان در مسیر صعود قرار گرفتند اما شکست بدموقع برابر الدحیل برنامه آنها را با اما و اگر مواجه کرد، خصوصا اینکه الشارجه در بازگشتی شگفت انگیز طی دو بردی که برابر الدحیل و التعاون داشت 10 گل نیز به ثمر رسانده بود و پرسپولیس برای صعود نیازمند پیروزی مقابل این حریف امارات بود. آنها با نمایشی کم نقص و البته تهاجمی خیلی زود به گل برتری برابر حریف اماراتی دست یافتند و در ادامه نیز برد خود را با 4 گل تثبیت و در صدر جدول راهی مرحله بعدی شده‌اند. فینالیست دو فصل قبل‌تر این رقابت‌ها، اکنون در مرحله بعدی باید برابر السد قطر و ژاوی به عنوان پرتکرارترین‌ حریف طی سالیان اخیر، دیدار کند. این بازی هم روز یکشنبه 6 مهرماه برگزار خواهد شد.

فرصت استثنایی در اختیار سرخابی‌ها

اگرچه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز در کشور قطر شانس میزبانی را از نمایندگان ایران گرفته اما بی تردید این موضوع حسن هایی نیز دارد. بازی های لیگ قهرمانان قرار است تا پایان به همین شکل در قطر پیش برود و حتی اتفاق خوب برگزاری فینال رقابت ها در دوحه است. برخلاف شرایط گذشته مسابقات آسیایی که بین بازی ها توقف های زیادی بود و گاهی اوقات ترکیب تیم ها نیز تغییر می‌کرد حالا برای اولین بار تا پایان بازی‌ها همینطور پیش خواهد رفت و این موضوع فرصت خوبی در سرخابی های آماده فوتبال ایران قرار می‌دهد تا بتوانند برای صعود به فینال بجنگند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.