آمریکایی‌ها می‌ترسند به عقب برگردند؛ میلیون‌ها نفر واکسن نمی‌زنند

کیوسک روزنامه‌های جهان: نگاهی به صفحه نخست نیویورک‌تایمز، گاردین و تایمز؛ 6 سپتامبر

روزنامه‌های انگلیسی روز دوشنبه، 6 سپتامبر، در صفحه نخست متمرکزند بر بوریس جانسون و جنجال طرح مالیات بر خدمات اجتماعی‌اش و درگذشت خواننده و بازیگر انگلیسی، سارا هاردینگ که تصویرش بر نخستین صفحه بیشتر روزنامه‌ها نشسته. نیویورک‌تایمز هم بر موج سرکش کرونا در آمریکا متمرکز است.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر وضعیت پاندمی کرونا در آمریکا متمرکز است. «با موج خروشان ویروس، آمریکایی‌ها می‌ترسند به عقب برگردند»، « 1500 مرگ در بیشتر روزها»؛ «میلیون‌ها نفر از تزریق واکسن خودداری می‌کنند و موارد ابتلا در تابستان 6 برابر می‌شود» عناوین گزارش اصلی است.

این گزارش گفته: «تابستانی که با سقوط آمار ابتلا آغاز شد و امید واقعی به اینکه بدترین دوره کووید-19 گذشته است، با افزایش آمار مرگ‌ومیر، بیمارستان‌های پُر و این درک تلخ که ویروس کرونا به‌عنوان واقعیتی در زندگی آمریکایی باقی خواهد ماند، به پایان می‌رسد.»

تصویر اصلی با این توضیح آمده: «پزشکان ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا، در حال انتقال بیماری در هیوستون هستند. حدود 100 هزار بیمار کرونایی در ایالات متحده بستری هستند.»نیویورک‌تایمز

تایمز

تیتر بالای صفحه نخست تایمز در روز دوشنبه، 6 سپتامبر، از افغانستان گفته و مقابله طالبان با مخالفان در دره پنجشیر: «طالبان در آستانه درهم کوفتن آخرین سنگر مقاومت».

«نخست‌وزیر رودرروی مخالفانِ افزایش مالیات خدمات اجتماعی» عنوان گزارش اصلی تایمز است که گفته «نخست‌وزیر شکست‌ناپذیر است و با وجود مخالفت‌ها، طرح افزایش مالیات را پیش خواهد برد». به گفته این روزنامه «شایعاتی مبنی بر تغییر قریب‌الوقوع کابینه، به این معنی است که انتظار نمی‌رود هیچ وزیری با برنامه‌های نخست‌وزیر مخالفت کند. در همین حال، بوریس جانسون مبلغ 5.5 میلیارد پوند دیگر در بودجه برای NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) با هدف کمک به از بین بردن خسارات کووید تصویب کرده است.»

تصویر اصلی سارا هاردینگ، خواننده و بازیگر انگلیسی را نشان می‌دهد که یکشنبه 5 سپتامبر در 39سالگی بر اثر سرطان درگذشت.تایمز

گاردین

«نخست‌وزیر مواجه با طغیان بر سر طرح افزایش مالیات برای خدمات اجتماعی» عنوان گزارش اصلی گاردین است که گفته نخست‌وزیر با «شورش» در صفوف حزب خود (محافظه‌کار) روبه‌روست، زیرا او در حال نقض دو تعهد خود در مورد مالیات و بازنشستگی است.

تصویر اصلی گاردین هم خواننده و بازیگر تازه درگذشته انگلیسی، سارا هاردینگ (2021- 1981) را نشان می‌دهد و از او به عنوان ستاره درخشان یاد می‌کند.گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.