دردسرهای «خون دامن‌گیر»

کتاب جدید خالق «هری پاتر»، در هفته اول پرفروش‌ترین کتاب بریتانیا شد

«خون دامن‌گیر» که جدیدترین کتاب از مجموعه رمان‌هایی با محوریت شخصیتی به نام استرایک است، با نام مستعار رولینگ یعنی رابرت گالبرایت منتشر شده و داستانش درباره یک قاتل زنجیره‌ای مرد است که با پوشیدن لباس زنان به فریب قربانیان خود می‌پردازد.

شهروند آنلاین: کتاب جدید جی‌کی‌رولینگ که هفته پیش به بازار آمد، پرفروش‌ترین کتاب حال حاضر در بریتانیا شد. این کتاب با عنوان «خون دامن‌گیر»، با وجود همه مخالفت‌هایی که به تازگی با رولینگ می‌شود، در صدر بازار فروش کتاب بریتانیا جای گرفته است. «خون دامن‌گیر» که جدیدترین کتاب از مجموعه رمان‌هایی با محوریت شخصیتی به نام استرایک است، با نام مستعار رولینگ یعنی رابرت گالبرایت منتشر شده و داستانش درباره یک قاتل زنجیره‌ای مرد است که با پوشیدن لباس زنان به فریب قربانیان خود می‌پردازد.
پس از اینکه سایت «تلگراف» شخصیت این کتاب را یک قاتل سریالی ترنس خواند، بسیاری به این کتاب انتقاد کردند که با انتخاب چنین شخصیتی جامعه ترنس‌ها را در معرض خطر قرار داده است و از این کتاب به عنوان «سکوت بره‌های ترنس‌فوبیک» یاد کردند. اما رولینگ تاکنون پاسخی به این جنجال‌ها نداده و گفته است این شخصیت را بر مبنای دو قاتل در زندگی واقعی خلق کرده است.
با این حال همه این جنجال‌ها تاثیری در فروش کتاب نداشته و شاید موجب فروش بیشتر آن هم شده باشد؛ چنانچه در هفته نخست انتشار این کتاب حدود ۶۵ هزار نسخه از آن به فروش رسید. در این کتاب که ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) منتشر شد، کارآگاه کورموران استرایک به بررسی پرونده مفقود شدن مارگو بامبورو که یک شخصیت سیاسی برجسته است می‌پردازد. این کارآگاه معتقد است قاتلی سریالی که با لقب «قاتل سریالی زنانه پوش» شناخته می‌شود باید عامل این جنایت باشد.
در حالی که چندی پیش رولینگ سخنانی درباره ترنس‌ها داشت که برخی آن را مخالفت با این افراد قلمداد کردند، این تصور به وجود آمده است که رولینگ در کتاب ۹۰۰ صفحه‌ای خود نیز جامعه ترنس‌ها را زیر سوال برده است. این کتاب پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های کارآگاه استرایک است. نخستین کتاب از این مجموعه با عنوان «خلاء موقت» با نام مستعار و به‌عنوان نخستین رمان جی. کی.رولینگ برای بزرگسالان سپتامبر ۲۰۱۲ منتشر شده بود.
برمبنای آمار، «خون دامن‌گیر» نخستین کتاب از میان ۵ کتاب کارآگاهی رولینگ از نظر فروش در هفته اول انتشارش است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.