هر کیلو بذر هویج ۴۰میلیون تومان

اجاره هر هکتار زمین ۳۳ میلیون تومان!

امسال قیمت هر کیلو بذر هویج دوبرابر شد. هر کیلو بذر هویج که سال گذشته با قیمت ۲۰میلیون تومان فروخته می‌شد، امسال به کیلویی ۴۰میلیون تومان رسیده است.

شهروند آنلاین: به گفته عضو هیأت‌‎مدیره اتحادیه بارفروشان علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی، امسال اجاره زمین نسبت به سال گذشته بیش از دوبرابر شده است. به‌عنوان مثال سال گذشته اجاره هر هکتار زمین ۱۶میلیون تومان بود اما امسال به ۳۳میلیون تومان رسیده است!

اکبر یاوری گفت: «برای کاشت هویج در هر هکتار به سه کیلو بذر نیاز داریم. در خوشبینانه‌ترین حالت قیمت سه کیلو بذر برای کشاورز معادل ۱۲۰ میلیون تومان آب می‌خورد. همچنین کود اوره به کیلویی ۵۵هزار تومان رسیده است. همین مسائل باعث شده که کشاورزان متضرر شوند و سال گذشته هویج کمتری کاشتند.»

فعالان بازار می‌گویند قیمت واقعی هر کیلو هویج در شرایط عادی باید چهار تا پنج هزار تومان باشد، این درحالی است که در بازار ایران به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و عدم واردات به موقع واکسن، مصرف آب هویج چند برابر شد.

یاوری با اشاره به قیمت هویج بیان کرد: «اکنون قیمت هر کیلو هویج در میدان اصلی میوه و تره‌بار با قیمت ۱۲ تا ۱۵هزار تومان فروخته می‌شود. چنانچه دولتمردان صادرات هویج به ارمنستان و عراق را ممنوع کنند، با ورود هویج‌های جدید از شهرهای الیگودرز و ازنا هویج در بازار ارزان می‌شود.»

اما ممنوعیت صادرات هویج در حالی عنوان می‌شود که فعالان بازار از خراب‌شدن هویج و ماندن آن روی دست بارفروشان خبر می‌دهند. اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد اکثر هویج‌های بارفروشان خراب شده است!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.