سومین مرگ در ژاپن بعد از تزریق واکسن مدرنا

مرد چهل‌ونه‌ساله یک روز پس از دریافت دومین دوز مدرنا جان باخت؛ مقامات می‌گویند ارتباط علت‌ومعلولی هنوز مشخص نیست

اوایل ماه گذشته، دو مرد سی ساله ژاپنی بدون هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای در عرض چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا جان خود را از دست دادند. حالا سومین مرگ هم رخ داده، یک روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنای آلوده. واکسنی که این مرد دریافت کرده، جزو سه سری واکسنی است که در برخی از آنها آلاینده‌هایی یافت شده است.

شهروندآنلاین: سومین مرد در ژاپن پس از تزریق واکسن مدرنا، که جزو سه سری واکسن‌هایی است که آلوده شناخته شدند، جان خود را از دست داد، هر چند مقامات می‌گویند هنوز هیچ ارتباط علتی پیدا نشده است.

مرد چهل‌ونه‌ساله دومین دوز مدرنا  را یازدهم آگوست دریافت کرد و روز بعد درگذشت. وزارت بهداشت ژاپن روز دوشنبه گفت که تنها مشکل سلامتی این مرد، آلرژی به گندم سیاه است. مانند دو مورد مرگ قبلی بعد از تزریق مدرنا، این وزارتخانه گفت هنوز باید بررسی کند که آیا آخرین مرگ هم مربوط به این واکسن است یا خیر. این واکسن از همان دسته‌هایی بود که مشخص شد خُرده‌های  فولاد ضد زنگ در برخی از آنها وجود دارد و منجر به پس فرستادن 1.63 میلیون واکسن مدرنا در 26 آگوست شد. این دسته از واکسن‌های مدرنا تحت قرارداد این شرکت در اسپانیا تولید شده بود.

اوایل ماه گذشته، دو مرد سی‌ساله ژاپنی بدون هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای در عرض چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا جان خود را از دست دادند.

به گفته تارو کونو، وزیر مسئول برنامه واکسن، بیش از 500هزار نفر از این سری واکسن‌ها تزریق کرده‌اند. بیشتر واکسن‌هایی که در ژاپن تزریق می‌شود، فایزر/بایون‌تک است، اگر چه حداقل 12.2 میلیون دوز واکسن مدرنا هم توزیع شده است.

تقریبا 136 میلیون دوز واکسن کرونا در ژاپن توزیع شده است؛ 48درصد از مردم کاملا واکسینه شده‌اند و بیش از 59درصد حداقل یک دوز را تزریق کرده‌اند.

موارد جدید ابتلا به کووید-19 در توکیو روز دوشنبه برای نخستین‌بار از اواسط جولای به زیر 1000 مورد رسید. بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، ژاپن تا کنون یک میلیون و 593 هزار و 789 مورد ابتلا و 16 هزار و 441 مرگ بر اثر کووید-19 ثبت کرده است.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.