3 نماینده ایران در آسیا؛ فاجعه در راه است؟

استقلال، تراکتور و پرسپولیس با حاشیه‌های فراوان به لیگ قهرمانان می‌روند

طی روزهای گذشته باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور به عنوان سه نماینده ایران در آسیا شرایط عجیبی را تجربه کرده‌اند.

شهروندآنلاین: رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی هفته آینده برگزار می‌شود که سه نماینده ایران شرایط عجیبی را تجربه می‌کنند. طی روزهای گذشته اخبار خوبی از استقلال، پرسپولیس و تراکتور شنیده نشده است.

تجمع هواداران تراکتور مقابل باشگاه، تعلیق فعالیت‌های باشگاه تراکتور، کرونایی‌شدن مدیرعامل استقلال، فسخ قرارداد دروازه‌بان فیکس فصل گذشته، استعفای مدیرعامل پرسپولیس، نبود پول و آرامش، بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات سرخپوشان و… اینها فقط نمونه‌هایی از اتفاقات نگران‌کننده پیرامون سه باشگاه آسیایی فوتبال ایران است.

انگار جز هواداران این سه باشگاه، دلسوز دیگری در میانه میدان نیست! رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال می‌گوید مهاجم حرفه‌ای بعد از بازی با الهلال به تیم اضافه خواهد شد، این در حالی است که استقلالی‌ها در تمدید قرارداد بازیکنان داخلی خود عاجز مانده و حتی نتوانسته‌اند طلب سال گذشته بازیکنان را پرداخت کنند. ستاره اصلی آبی‌ها یعنی مهدی قایدی هم جدا شده و هیچ جایگزینی برایش نیست.

در حالی که گفته می‌شد پرسپولیس یک مهاجم خارجی جذب می‌کند، یحیی گل‌محمدی می‌گوید یک مهاجم مورد نظرم هم جذب نشده است. از طرفی پرسپولیس هم تغییرات زیادی داشته است و چند ستاره خوبش ازجمله کنعانی‌زادگان و نوراللهی را جداشده دیده است. از طرفی مدیرعامل باشگاه نیز استعفا کرده و  در حال حاضر مدیری بالای سر تیم نیست.

همین حالا تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص نیست، استقلال با اینکه مدیرعامل دارد، اما ظاهرا هیچ کس احمد مددی را قبول ندارد و تراکتور هم حتی مشخص نیست بتواند به لیگ قهرمانان آسیا برود یا خیر!

فراتر از اینها جایی است که زنوزی، مالک تراکتور اصلا حاضر نیست مالکیت باشگاهش را گردن بگیرد، چه برسد به اینکه بیش از 10 بازیکن اصلی تراکتور جدا شدند و به خاطر بدهی‌های کلان و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی آنها یار جدیدی را به خدمت نگرفتند!

با این اوضاع آشفته و پرحاشیه در این سه تیم بزرگ و پرهوادار آنها قرار است هفته آینده مقابل تیم‌های قدرتمند قاره کهن قرار بگیرند! با شرایطی عجیب و با تکیه بر پتانسیل و غیرت بازیکنان ایران! به فوتبال ناب و استعدادهای جوانان ایرانی معتقدیم، بازهم امیدواریم با فاکتور غیرت، تعصب و تلاش بازیکنان، در جنگ نابرابر مستطیل سبز  برنده شویم.

الهلال و النصر عربستان بازیکنان چندین میلیون دلاری دارند، حتی استقلال تاجیکستان هم بازیکنان خوب خارجی در اختیار دارد اما باشگاه‌های ما حقوق بازیکنان ایرانی را هم نمی‌توانند پرداخت کنند. تراکتور که میزان بدهی‌هایش سر به فلک کشیده، پرسپولیس و استقلال هم اگر شرایط‌شان بدتر باشد، بهتر نیست. در این شرایط فوتبالدوستان ایرانی به امید موفقیت سه نماینده ایران هستند!

شاید بهتر باشد بگوییم نتایج فوتبال پیش‌بینی‎‌ناپذیر است و دلخوش به همین درخشش‌های جوانان ایرانی باشیم؛ همان طور که در سه  فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس دو بار تا فینال آسیا پیش رفت. با همه این مشکلات باز هم دلخوش به نتیجه‌گیری معجزه‌آسا هستیم. مثل همان 8 آذر و حماسه ملبورن که استرالیا را در خانه‌اش حذف کردیم و راهی جام جهانی شدیم،  این مرتبه هم امیدواریم که معجزه‌وار تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان موفق شوند و به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کنند.

در این یک هفته مانده به آغاز رقابت سه تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان متمول فرصتی برای تغییرات اساسی در مدیریت باشگاه‌ها، اصلاح ساختار فوتبال باشگاهی، اداره باشگاه‌ها بر اساس اصول علمی مدیریت و فوتبال ندارد اما مثل همیشه به نیروی انسانی خود، به توکل و قدرت ایمان باور داریم. هواداران هم مثل همیشه دست به دعا برمی‌دارند تا استقلال مقابل الهلال، تراکتور مقابل النصر و پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان موفق شوند.

همین حالا تکلیف مدیریت باشگاه پرسپولیس مشخص نیست، استقلال با اینکه مدیرعامل دارد، اما ظاهرا هیچ کس احمد مددی را قبول ندارد و تراکتور هم حتی مشخص نیست بتواند به لیگ قهرمانان آسیا برود یا خیر!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.