ستارگان چند 10‌میلیون دلاری

پردرآمدترین بازیگران‌ سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه معتبر فوربس

پردرآمدترین بازیگران‌ سال ۲۰۲۰ معرفی شدند. نشریه معتبر فوربس در مقدمه فهرست پردرآمدترین بازیگران ‌سال ۲۰۲۰ ضمن اشاره به این‌که «مطابق پیش‌بینی‌ها، دواین جانسون یا همان راک، همچنان پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۲۰ است»، در ادامه نوشت که «در این فهرست موارد و نام‌های عجیبی هم دیده می‌شود». اما چگونه؟

[پولاد امین] گزارش فوربس درباره پردرآمدترین بازیگران ‌سال چنین آغاز می‌شود:   «اگر تهیه‌کنندگان بخواهند بازیگری را سر کار آورند که بتواند گیشه را برایشان تضمین کند، بی‌تردید به آدام سندلر فکر نمی‌کنند. او البته در‌سال 1998 یکی از پرفروش‌ترین بازیگران‌ سال بود، اما پس از آن افول کرد و حتی ‌سال گذشته هم تنها فیلمش فقط 51‌میلیون دلار فروخت و عایدی سندلر هم از آن فیلم تنها 5‌میلیون دلار بود. اما این چیزها اهمیتی ندارد و آدام سندلر در فهرست پردرآمدترین بازیگران‌ سال ۲۰۲۰ در رده نهم قرار دارد. راز این اتفاق هم چیزی نیست مگر نتفلیکس. عایدی سندلر از این غول پخش آنلاین اینترنتی 31‌میلیون دلار بود که سه چهارم درآمدش را شامل می‌شود. سندلر این 31‌میلیون دلار را به‌عنوان بخشی از قرارداد 250‌میلیون دلاری‌اش با نتفلیکس دریافت کرده است.  درواقع کاربران نتفلیکس ‌سال گذشته دو‌میلیارد ساعت این کمدین بامزه را نگاه کرده‌اند که باعث شده قرارداد جدید سندلر با نتفلیکس بسیار بسیار بالاتر از قبلی باشد».

در ادامه می‌خوانیم: «با اینکه هیچ‌کس به اندازه آدام سندلر از نتفلیکس منتفع نشده است، اما باز هم کتمان نمی‌توان کرد که خیلی‌های دیگر هم از این غول مجازی سود برده‌اند. 10 بازیگر پردرآمد‌ سال 2020 روی هم حدود 546‌میلیون دلار عایدی داشته‌اند که بیش از یک چهارم این رقم از نتفلیکس بوده است. در حقیقت 140‌میلیون دلار از درآمد شش بازیگر بالایی فهرست پردرآمدترین‌ها از طریق نمایش آثارشان در نتفلیکس به دست آمده. دواین جانسون که برای دومین‌سال متوالی با ۸۷.۵‌میلیون دلار صدرنشین این فهرست است، 23.5‌میلیون دلار از این مبلغ را به واسطه بازی در نقش یک مامور پلیس بین‌المللی در فیلم اخطار قرمر که محصول نتفلیکس بوده به دست آورده است. رایان رینولدز، مارک والبرگ، بن افلک و وین دیزل، نفرات بعدی جدول پردرآمدترین‌ها نیز روی هم 85‌میلیون دلار از طریق نتفلیکس به ‌دست آورده‌اند»- تا ثابت شود این غول رسانه‌ای در این سال‌ها صاحب چه نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد سینما شده است.

 

به هر حال جدای از اینکه درآمد بازیگران پردرآمد امسال از چه طریقی حاصل شده است، باید گفت که دواین جانسون یا همان راک خودمان با ۸۷.۵‌میلیون دلار برای دومین‌سال متوالی در صدر این فهرست نشسته است. در رتبه دوم رایان رینولدز ایستاده. او با بیست‌میلیون دلاری که از فیلم‌های اخطار قرمز و شش طبقه زیر زمین مجموع درآمدهایش را در‌سال 2020 به ۷۱.۵‌میلیون دلار رسانده و بالاتر از مارک والبرگ ایستاده که ۵۸‌میلیون دلار به دست آورده است. والبرگ امسال کمدی اکشن محرمانه اسپنسر را در نتفلیکس داشت که مورد استقبال قرار گرفت و سومین فیلم پرتماشاگر‌ سال در اکران آنلاین شد.

بن افلک با ۵۵‌میلیون دلار؛ ون دیزل با ۵۴‌میلیون دلار و آکشی کومار با ۴۸.۵‌میلیون دلار سه نفر دیگر این فهرست هستند. لین مانوئل میراندا با ۴۵.۵‌میلیون دلار؛ ویل اسمیت با 44.5‌میلیون دلار؛ آدام سندلر با 41‌میلیون دلار؛ و جکی چان با 40‌میلیون دلار چهارنفر دیگر از فهرست ده بازیگر پردرآمد‌سال 2020 هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.