رکوردشکنی دختران دونده بعد از نیم‌قرن!

رکوردی که از 47 سال قبل ماندگار شده بود، در لیگ دوومیدانی به وسیله دختران دونده جابه‌جا شد

در حالی که در سال 1353 تیم ملی زنان ایران در رشته 4 در 100 متر امدادی موفق به یک ثبت رکورد فوق‌العاده شده بود، این رکورد در یک رقابت داخلی شکسته شد.

مرحله اول رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان طی روزهای چهاردهم و پانزدهم شهریور برگزار شد و با معرفی نفرات برتر ماده‌های مختلف به پایان رسید. در جریان این مرحله از مسابقات تیم دانشگاه آزاد با ترکیب الهام کاکلی، فائزه آشورپور، فائزه نسایی و ساناز امیری‌پور، موفق شد با ثبت زمان ۴۶.۹۱ ثانیه رکورد چهل‌وهفت ساله ماده دوی ۴ در ۱۰۰ متر امدادی ایران را بشکند.

این رکورد با حد نصاب ۴۷.۵۰ ثانیه در اختیار تیم ملی دوومیدانی ایرانی  قرار داشت که با ترکیب زری حسینی، توران شادپور، سهیلا لمبانی و ناهید آچاک در سال ۱۳۵۳ به ثبت رسیده بود.

این اتفاق که تمامی مسابقات لیگ دوومیدانی را تحت تأثیر قرار داده بود، باعث تشویق همه حضار و مورد توجه قرارگرفتن اعضای این تیم شد. الهام کاکلی، دونده تیم دانشگاه آزاد در این باره می گوید: «مسابقات چند بار به دلیل شیوع کرونا لغو شد که تا حدودی برای ورزشکاران سخت بود؛ چون بدن خود را آماده می‌کردند و بعد کنسل می‌شد. در افت‌وخیز بودیم و حتی عده‌ای دلسرد شدند، اما درنهایت با فشار ورزشکاران و کاهش شیوع بیماری برگزار شد. این تنها رکورد قدیمی باقیمانده بود که آن را شکستیم. مسابقات سطح بالایی داشت و ورزشکاران آمادگی خود را حفظ کرده بودند. قرار بود سال گذشته این رکورد را بزنیم اما متأسفانه من در حین مسابقه آسیب دیدم و فقط اول شدیم اما امسال تمام هم و غم خود را برای این رکوردشکنی گذاشته بودیم؛ از قبل هم تمرین کرده بودیم.»

این دونده ملی‌پوش ایران البته معتقد است به این زودی‌ها کسی دیگر نمی‌تواند چنین رکوردی را جابه‌جا کند. البته که اهمیت ماجرا جایی بیشتر می‌شود که تیم‌ملی دوومیدانی زنان ایران با همین ترکیب بتواند در مسابقات برون‌مرزی هم افتخارآفرینی کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.