فاشیسم به سبک آمریکایی

موضع‌گیری مجدد رابرت دنیرو،‌ بازیگر مشهور آمریکایی علیه دونالد ترامپ

رابرت دنیرو در سخنانی جدید با خلافکار خواندن ترامپ، گفت او هر کاری برای برنده شدن می‌کند و پیروزی دوباره‌اش به معنی فاشیسم به سبک آمریکایی است.

مثل خیلی از آمریکایی‌ها، رابرت دنیرو هم در سوگ از دست دادن روث بی‌در گینزبرگ، قاضی دادگاه عالی ایالات متحده است که جمعه پیش در ۸۷ سالگی از دنیا رفت. ستاره ۷۷ ساله «رفقای خوب» و «گاو خشمگین» در مصاحبه‌ای گفت: «او یک آمریکایی بزرگ بود و تمام. متاسفانه این مسئله فقط به مشکل و وضعیت فعلی اضافه می‌کند که حالا او درگذشته است. افرادی مانند او خیلی کم از راه می‌آیند.» بعد از ادای احترام به گینزبرگ، دنیرو به سرعت توجهش را معطوف هدف اصلی خشمش در چهار سال گذشته یعنی دونالد ترامپ کرد و گفت: «ترامپ یک خلافکار است که هیچ چیز جلویش را نمی‌گیرد و هر کاری برای برنده شدن انجام می‌دهد. ما نبردی در پیش داریم و باید در آن پیروز شویم.»
دنیرو اضافه کرد: «همه باید به این نبرد ملحق شوند. ما باید بلند صحبت کنیم و برنده شویم. نمی‌توانیم اجازه دهیم دیگر از این جلوتر برود.» به گفته این بازیگر، اگر ترامپ یک بار دیگر برنده شود، کشور دچار «فاشیسم به سبک آمریکایی» خواهد شد. او گفت: «خیلی‌ها نمی‌دانند فاشیسم چطور است و اهمیتی نمی‌دهند، اما در نهایت به این معنی خواهد بود که حقوق خیلی‌ها زیر پا گذاشته می‌شود و آن‌ها از جامعه کنار گذاشته می‌شوند.» دنیرو گفت: «می‌گویند افرادی که او را دنبال می‌کنند مانند یک فرقه هستند و همینطور هم هست. آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند او چه می‌گوید. اما اعمال او و کسانی که اجازه می‌دهند او این رفتارها را داشته باشد، روی همه آن‌ها اثر می‌گذارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.