از اینجا تا توکیو علامت تعجب

وحید میرزایی

با توجه به استقرار دولت جدید و مشکلاتی که بر سر راه دولت قرار دارد و وقایع این روزهای کشور، به نظر می‌رسد طنز نوشتن به منظور انتقاد دیگر جواب نمی‌دهد. بنابراین تنها کاری که می‌توان کرد آرزو و دعاکردن است. پس در این ستون تا وقتی که به دعاکردن و آرزونمودن مالیات نبسته‌اند این کار را انجام می‌دهیم.
– خداوندا راستش را بخواهی ما چند سالی عجیب دچار تناقض شده‌ایم تا می‌خواهیم سیاست و چارچوب فکری مسئولان کشور را هضم کنیم ناگهان استانداردشان تغییر می‌کند. در واقع چیزی که ما متوجه شده‌ایم این است که بندگان خدا دچار نوعی بیماری ذهنی شده‌اند که نتیجه آن استاندارد چندگانه است؛ مثلا ما هیچ وقت نفهمیدیم توییتر بالاخره خوب است یا بد است؟ یا مثلا علی مطهری و علی لاریجانی خوبند یا بدند؟ یا مثلا افزایش سود بانکی اتفاق خوبی است یا به اقتصاد ضربه می‌زند؟ یا از نظر مسئولان رجب طیب اردوغان کلا چه جور آدمی است؟ واکسن چه؟ واکسن خوب است یا بد؟ خداوندا واقعا برنامه این دوستان چیست؟ می‌خواهند با ما مردم عادی چه کار کنند؟ بارالها استاندارد مسئولان را به ما بفهمان و ما را ببخش و بیامرز.
– خداوندا ما مردم عادی یه تشکر ویژه هم برای حضور دولتمردان جدید به تو بدهکاریم. اقدامات و صحبت‌های وزرا و مسئولان جدید نشان از تفاوت این دولت با دولت قبلی است؛ مثلا وزیر نفت قبلی ناگهان در زمستان به خاطر کمبود تولید گاز، گاز برخی مناطق را قطع می‌کرد اما وزیر جدید از الان گفته است که در زمستان کمبود گاز خواهیم داشت و از قبل خبر داده که این پیشرفت بزرگی است یا مثلا وزیر بهداشت قبلی همواره وعده واردات ٢٠ میلیون واکسن را تا پایان خرداد می‌داد اما خوشبختانه وزیر جدید وعده ٣٠ میلیون واردات واکسن را تا پایان شهریور می‌دهد. از سوی دیگر وزیر راه‌وشهرسازی دولت قبل صرفا راجع به افزایش ساخت مسکن و بهبود سیستم راه‌های کشور اظهار نظر می‌کرد اما وزیر جدید راه‌وشهرسازی راجع به سایر وزارتخانه‌ها ازجمله نفت هم صاحب نظر است. راجع به وزیر جوان تعاون، کار و امور اجتماعی هم که هر چه بگوییم و تعریف کنیم، کم است. درکل خداوندا  کمک کن ما مردم عادیِ از لپ‌لپ درآمده لیاقت مسئولان کشور را داشته باشیم.
– خداوندا چرا برخی بندگانت این طوری‌اند؟ یا شاید ما یک طوری هستیم. نخست‌وزیر ژاپن به دلیل ناکامی در کنترل کرونا از مقام خود استعفا می‌کند! خداوندا از اینجا تا توکیو علامت تعجب. بارالها یک موجودی خلق کن ما را بخورد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.