کمک خیرین برای تامین آب پایدار

دیدار رئیس هلال احمر با خدمات‌گیرندگان در طرح "نذرآب4 در سفر به سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از روند اجرای طرح “نذرآب4 ” در این استان گفت: امسال چهارمین سالی است که طرح نذرآب در ۵ استان، ۱۵ شهرستان و ۳۳۳ روستا با هدف تامین آب شرب پایدار و کمک به سلامت و معیشت مردم آسیب‌دیده از خشکسالی اجرا می‌شود.

دکتر کریم همتی که به همراه دکتر دهمرده نماینده مردم شریف شهرستان زابل از روند اجرای طرح نذرآب در این شهرستان بازدید می‌کرد، گفت: از جمله محورهای اصلی اقدامات هلال‌احمر در پروژه نذرآب4، تامین آب شرب پایدار، کلنگ زنی احداث کارخانه ماسک، ارائه خدمات داوطلبانه پزشکی، درمانی و معیشتی به متاثران از خشکسالی است.

۳۵۰ میلیارد ریال از سوی خیرین به پروژه نذرآب کمک شده که بیش از ۷۰ درصد از این کمک‌ها برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در زابل تخصیص یافته است

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته داوطلبان و خیرین کمک های خوبی به هلال‌احمر برای اجرای این پروژه داشته‌اند، افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال از سوی خیرین به پروژه نذرآب کمک شده که بیش از ۷۰ درصد از این کمک‌ها برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی در زابل تخصیص یافته است.

همتی گفت: نیازهای استان سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی پی در پی، بیش از گذشته است که تلاش می‌کنیم برای تامین آب شرب پایدار در این مناطق از کمک خیرین استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در حوزه‌های اجتماعی هم با کمک اعضای جمعیت هلال‌احمر فعالیت کنیم. همچنین با توجه به پیگیری نمایندگان مجلس بحث تولید آب معدنی را هم در دستور کار داریم که اگر محقق شود حتما خبر خوشی برای مردم سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.