امداد میان شعله‌های آتش

انفجار در خانه‌های مسکونی در 3 شهر، دو کشته و 12 زخمی بر جای گذاشت

شهروند| انفجار خانه در سه نقطه کشور 12 نفر را راهی بیمارستان کرد. یک مادر و کودک نیز در این انفجارها جان خود را از دست دادند. آتش‌نشانان و امدادگران در آبادان، اردبیل و مشهد عملیات‌های سختی را اجرا کردند. آنهایی که زیر آوار مانده بودند و نفس‌های آخر خود را می‌کشیدند، با تلاش نیروهای امدادی نجات پیدا کردند.

ابتدا انفجار مرگبار سیلندر گاز مایع در شادگان نیروهای امدادی را به صحنه حادثه کشاند. این انفجار در یک خانه رخ داده بود. ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه سه‌شنبه گذشته، شانزدهم شهریور بود که این حادثه به آتش‌نشانی اطلاع داده شد. از طریق تماس شهروندی با سامانه ۱۱۵ بود که خبر انفجار یک منزل مسکونی در شهرک منتظری شهرستان شادگان گزارش شد.

بلافاصله چهار آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از نزدیک‌ترین محل به صحنه حادثه اعزام شدند. با حضور نیروهای امدادی مشخص شد که در پی انفجار سیلندر گاز چهار نفر دچار سوختگی و شکستگی در نواحی دست و پا شده‌اند. اقدامات درمانی لازم در محل حادثه به وسیله تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی به مصدومان ارایه شد. سپس برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهید معرفی شادگان، آیت‌الله طالقانی اهواز و گلستان اهواز منتقل شدند. حال یک نفر از آنها وخیم گزارش شد.

مرگ یک مادر و کودک

همچنین در این حادثه یک پسربچه سه ساله بدون علایم حیاتی از زیر آوار رهاسازی و تحویل عوامل انتظامی داده شدند.

دکتر سید نادر نقیبی، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این باره گفت: «علت انفجار و حادثه طبق اظهار نظر شاهدان عینی در محل حادثه، نشتی گاز مایع بوده است.»

در ادامه میثاق شهبازی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شادگان گفت: «پس از اطلاع‌رسانی گروه‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه پسربچه‌ای سه ساله جان باخت. یک زن سی ساله نیز که با شرایط بدحال به بیمارستان شادگان منتقل شده بود، در آنجا جان خود را از دست داد. دیگر مصدومان این حادثه دو دختربچه شش و هشت ساله و یک نفر دیگر هستند که برای درمان به بیمارستان‌های گلستان و طالقانی اهواز اعزام شده‌اند.»

پنج زخمی در اردبیل

حادثه دیگر در اردبیل رخ داد. انفجار گاز شهری در یک منزل مسکونی پنج نفر را راهی بیمارستان کرد. در این حادثه که بر اثر انفجار گاز شهری در یک منزل مسکونی در محله دانش‌آباد اردبیل رخ داد، سه نفر از ساکنان این خانه و دو نفر از رهگذران مصدوم شدند.

محمودرضا یعقوبی، مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، گفت: «هر پنج نفر آسیب‌دیده از این حادثه به مراکز درمانی اعزام شده‌اند. حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است. مأموران آتش‌نشانی به محض اطلاع از وقوع حادثه به محل مورد نظر اعزام شده و به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کردند. آتش‌نشانان در محل حادثه انفجار گاز حضور داشتند و به ایمن‌سازی محل به‌ منظور جلوگیری از حوادث احتمالی پرداختند.»

انفجار در بولوار خیام مشهد

این در حالی است که در همان صبح روز سه‌شنبه، شانزدهم شهریور، انفجاری دیگر این بار در مشهد رخ داد؛ انفجاری همراه با آتش‌سوزی در طبقه دوم یک آپارتمان مسکونی چهار طبقه در خیابان ارشاد الرضا (ع) مشهد.

آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در خصوص آتش‌سوزی گفت: «انفجار توأم با آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در آپارتمانی چهار طبقه و حریق در طبقه دوم این واحد مسکونی رخ داد. در پی این آتش‌سوزی مهیب ساکنان طبقه سه و چهار نیز گرفتار دود شده بودند. در پی تماس شهروندان پرسنل ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو‌های نجات و خودرو نردبان ۳۲ متری به محل حادثه اعزام شدند. آنها تا کنون ۴ نفر از محبوس‌شدگان را نجات داده‌اند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.