کیانوش عیاری: اصل مردم هستند و دیگر هیچ!

صحبت‌های کیانوش عیاری، درباره بازپخش «روزگار قریب»، سریال جدیدش 87 متر و دلیل تأخیر در پخش آن و شایعات موجود درباره ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی

شهروندآنلاین: کیانوش عیاری در آستانه پخش سریال جدیدش «۸۷ متر» می‌گوید که کارگردانی سریال تحسین‌شده‌اش «روزگار قریب» را در ابتدا نمی‌خواسته بپذیرد، اما در ادامه «انگار نه انگار که داشتم کار تلویزیونی انجام می‌دادم و تمام وجودم، تمام تجاربم، تمام دانسته‌ها و تمام اندوخته‌هایم را در این مجموعه صرف کردم.»

روزگار قریب یا 87 متر؟!

عیاری که به بهانه بازپخش سریال «روزگار قریب» از شبکه آی‌فیلم در آستانه پخش سریال جدیدش  «۸۷ متر» با ایسنا صحبت می‌کرد؛ درباره مقایسه این دو سریال گفت: «بهتر است کار روی آنتن برود تا کامل ببینم. دیدن‌های قبل از پخش فایده ندارد؛ چراکه مدام درگیر کار هستم و نمی‌توانم مانند یک مخاطب معمولی با کار ارتباط داشته باشم. باید زمان بگذرد و سریال بعد از اربعین به روی آنتن برود و آن موقع می‌توان درباره کم و کیف آن صحبت کرد.»

یک سریال سینمایی!

کیانوش عیاری در ادامه نقبی می‌زند به زمان ساخت «روزگار قریب»: «این سریال زمانی که ساخته شد، من قصد داشتم فقط تهیه‌کنندگی کار را بر عهده بگیرم، اما تلویزیون نپذیرفت و گفت که ما شما را به عنوان کارگردان لازم داریم. وقتی درگیر کار شدم، اما، بعد از دو، سه روز احساس کردم کسی جز خودم نمی‌توانست این کار را انجام دهد. در واقع تمام وجودم، تمام تجاربم، تمام دانسته‌ها و تمام اندوخته‌هایم را در این مجموعه صرف کردم و اصلا به این فکر نبودم که دارم کار تلویزیونی انجام می‌دهم.»

تأخیر 87 متر

این کارگردان که این روزها درگیر رساندن سریال «۸۷ متر» به آنتن است، درباره آماده شدن این مجموعه نیز گفت: «اگر سریال از دو هفته پیش هم روی آنتن می‌رفت، ما آن را می‌رساندیم. اما در حال حاضر یکسری کارهایی است که انجام می‌دهیم.

 از سال ۹۵ فیلم نساخته‌ام و متأسفانه الان سینما در رکود است. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند زندگی کنند و کار کنند، به سمت این مدیوم‌ها می‌روند. ایرادی هم ندارد، اگر مردم خوش‌شان بیاید، چه فرقی دارد که در سالن سینما کاری را ببینند یا صفحه تلویزیون خانه‌شان

نگرانی شبکه از این بابت بود که در میانه راه یک قسمت آماده نباشد و این نگرانی شبکه را به این تصمیم واداشت که سریال دیگری به نام «افرا» را روی آنتن ببرد.»

عیاری در شبکه نمایش خانگی

کارگردان «روزگار قریب» درباره تمایلش برای ساخت آثاری برای شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌ها نیز گفت: «من شناخت چندانی از شبکه نمایش خانگی ندارم، اما فکر می‌کنم یکسری اتفاقاتی در حال افتادن است و این خوب است. راجع به خودم هم نمی‌دانم، چون دنبال این هستم که فیلم سینمایی بسازم. از سال ۹۵ فیلم نساخته‌ام و متأسفانه الان سینما در رکود است. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند زندگی کنند و کار کنند، به سمت این مدیوم‌ها می‌روند. ایرادی هم ندارد، اگر مردم خوش‌شان بیاید، چه فرقی دارد که در سالن سینما کاری را ببینند یا صفحه تلویزیون خانه‌شان. چه در یک قسمت دو ساعته ببینند و چه در ۵۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای؛ مهم رضایت تماشاگر است»…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.