از پیک پنجم عبور کردیم

استفاده از خدمات اجتماعی تنها برای واکسن‌زدگان میسر خواهد بود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: از یک یا دوماه بعد از مهرماه دیگر خدماتی نظیر فروش بلیت هواپیما، اتوبوس و… را برای کسانی داریم که واکسن زده باشند.

شهروند آنلاین: علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: «کشور از اوج شیوع در موج پنجم این بیماری عبور کرده است.»

او ادامه داد: «از پیک پنجم عبور کردیم و از آبان فوتی‌های کرونا به زیر ۵۰ نفر می‌رسد.»

او همچنین از امکان استفاده از خدمات اجتماعی تنها برای واکسن‌زدگان خبر داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور، در عین حال بر لزوم دوبرابرشدن مراکز واکسیناسیون کرونا در کشور جهت افزایش سرعت واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: «اگر با این سرعت پیش رویم، تا پایان مهرماه دوز اول واکسن همه در کشور تزریق شده است.»

 در حوزه حمایت، ۶۰درصد کار را بسیج انجام می‌دهد و در حوزه نظارت ۴۲درصد کار را بسیج انجام می‌دهد و در حوزه مراقبت بسیج ۳۲درصد کارها را انجام می‌دهد؛ یعنی سطح بسیار بزرگی در این فرآیند وجود دارد که هرگز نباید متوقف شود.

او افزود: «بر اساس برنامه‌ریزی‌ای که تا پایان مهرماه داریم، اگر میزان واکسیناسیون روزانه را به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دوز در روز برسانیم، می‌توانیم به هدف نزدیک شویم. حفظ احترام مردم که در صف‌ها معطل نشوند و واکسیناسیون منظم انجام شود، امری ضروری است. راه تحقق این هدف این است که تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون به ۲هزار پایگاه برسد و از تیم‌های واکسیناسیون ما نیز دوبرابر شود.»

رئیسی گفت: «اگر ضریب اطمینانی به اسم دو شیفت‌شدن پایگاه‌ها را داشته باشیم، خود به خود ظرفیت‌های ما دو برابر می‌شود و ان‌شاءلله به تزریق روزانه یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن می‌رسیم که در طی یک‌ماه بالای ۴۵میلیون دوز واکسن تزریق خواهد شد.»

رئیسی گفت: «الان بالای ۶۰ ساله‌ها ۸۸درصد واکسن زدند و ۷۰درصد بستری‌ها و مرگ‌ومیر در آن ۱۲درصدی است که واکسن نزدند؛ پس قدرت و اهمیت واکسن مشخص است. از روسای دانشگاه‌ها خواهش می‌کنم این عزیزان را به تزریق واکسن ترغیب کنند؛ چون برنامه‌های دیگری داریم.»

او تأکید کرد: «از یک یا دوماه بعد از مهرماه دیگر خدماتی نظیر فروش بلیت هواپیما، اتوبوس و… را برای کسانی داریم که واکسن زده باشند. اگر در ۴۵ روز آتی محکم پای کار باشیم، از مرگ هزاران نفر جلوگیری می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.