پایان دعوای ایران و ترکیه بر سر شمس و مولانا

چه خبر از فیلم- یا سریال- «مست عشق» حسن فتحی؟

شهروندآنلاین: بعد از حواشی و جنجال‌های پرشماری که در روند تولید و نمایش پروژه سینمایی «مست عشق» شاهد بودیم- و می‌رفت به بهای نمایش این فیلم در قالب یک سریال چند قسمتی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی تمام شود- ظاهرا اختلاف میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترکیه‌ای ساخته جدید حسن فتحی حل شده و به عبارت بهتر مشکل پخش فیلم شمس و مولانا رفع شده است. گفته می‌شود که میانجیگری سرکنسولگری ایران در استانبول باعث حل و فصل مسائل «مست عشق» شده است.

حل مشکل «مست عشق»

رسانه‌های سینمایی از قول سرکنسول ایران در استانبول از رفع‌شدن موانع فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی خبر داده‌اند.

خبرگزاری‌ها از قول جواد معبودی‌فر نوشتند که موانع پیش‌روی اکران فیلم سینمایی «مست عشق» حل شده و حالا تهیه‌کننده ایرانی این پروژه واجد حق تصمیم‌گیری درباره نمایش و زمان نمایش این فیلم شده است.

پس از چندین جلسه نشست و مذاکره تمامی امور مورد اختلاف میان دو شرکت سازنده ایرانی و ترکیه‌ای پروژه سینمایی مست عشق با میانجیگری این سرکنسولگری حل و فصل شد و سهام کامل پروژه مذکور به طرف ایرانی واگذار شد

این مقام دیپلماتیک ایران گفته: «پس از چندین جلسه نشست و مذاکره تمامی امور مورد اختلاف میان دو شرکت سازنده ایرانی و ترکیه‌ای پروژه سینمایی مست عشق با میانجیگری این سرکنسولگری حل و فصل شد و سهام کامل پروژه مذکور به طرف ایرانی واگذار شد».

تاریخ جنجال

فیلم سینمایی «مست عشق» که با بازی شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوران کوزوم و حسام منظور؛ با تهیه‌کنندگی مهران برومند و فیلمنامه‌ حسن فتحی و فرهاد توحیدی درباره رابطه شگفت‌انگیز شمس تبریزی و شاعر بزرگ ایرانی مولانا جلوی دوربین رفته؛ از همان ابتدا با حواشی و جنجال‌های پرشماری از جمله در مورد زمان طولانی فیلمبرداری و میزان تصاویر فیلمبرداری‌شده توسط حسن فتحی مواجه بوده است.

طرف ترک تصمیم گرفته بود بر اساس تصاویر فیلمبرداری‌شده یک سریال چند قسمتی تدوین کرده و آن را در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای نمایش دهد

در همین زمینه هم، تهیه‌کننده ترکیه‌ای پروژه در تمام این مدت کارگردان ایرانی «مست عشق» را به وسواس بیش از حد و افزایش بی‌رویه هزینه و زمان فیلمبرداری و البته رهاکردن پروژه نیمه‌تمام و بازگشت به ایران متهم کرده است، تا جایی که همین اواخر از قول تهیه‌کننده ترکیه‌ای پروژه عنوان شد که چون بعد از هشت‌ماه فیلمبرداری و گرفتن هشت ساعت راش (تصاویر فیلمبرداری‌شده)، حسن فتحی هنوز فیلم را آماده نمایش نکرده (و حتی گفته که 6 سکانس مهم از فیلم باقی مانده است) بنابراین طرف ترک تصمیم گرفته بر اساس تصاویر فیلمبرداری‌شده یک سریال چند قسمتی تدوین کرده و آن را در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای نمایش دهد.

صحبت‌هایی که در زمان خود جنجال‌های زیادی به وجود آورد و به‌خصوص فتحی و تهیه‌کننده ایرانی تهدید کردند که در صورت وقوع این اتفاق ماجرا را از طریق قضائی پیگیری خواهند کرد.

زمان نمایش «مست عشق»

حالا اما با توجه به ادعای کنسولگری ایران در استانبول به نظر می‌رسد این اختلافات حل شده و این محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه که با سرمایه‌گذاری شرکت سیماریا و شرکت ای.ان.جی تولید شده است، به زودی آماده نمایش خواهد شد.

درباره «مست عشق» هم‌چنین باید گفت که این فیلم که داستانش در دوران زندگی مولانا (شاعر و عارف ایرانی قرن ششم) و شمس تبریزی (مراد او) اتفاق می‌افتد؛ به زودی در قالب یک اطلاعیه کامل درباره زمان آماده‌سازی و پخش اثر اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.