توهین یا تلنگر، مسأله این است!

رستوران‌دار نگران برای هشدار به سرکشانی که ماسک نمی‌زنند، گوسفندان ماسک‌پوش را به کمک طلبید

اقدامات عده‌ای در دوران شیوع کرونا باعث شده اضطراب کسانی که مجبور به کار در بیرون از خانه هستند، بیشتر شود.

ترجمه فرشته کیانی، شهروند آنلاین: مالک رستورانی در شهر کالگاری کانادا وقتی از رفتار مردم در برابر آیین‌نامه ماسک اجباری نگران شد، دست به کاری زد تا غصه سر آید. اقدامی دو پهلو در ذهن مشتریان: توهین یا تلنگر، مسأله این است!

به گزارش Global News، صاحب رستوران Modern Steak در شهر کالگاری کانادا از مجسمه‌های گوسفندان ماسک‌دار در دکوراسیون خود استفاده کرده است، اما بعضی از مشتریان رستوران با دیدن گوسفندان ماسک‌پوش، سگرمه‌هایشان در هم می‌رود!

ایده این رستوران‌دار کانادایی در استفاده از گوسفندان ماسک‌دار در دکوراسیون رستورانش عکس‌العمل‌های متفاوتی برانگیخته است. بعضی از مشتریان با دیدن گوسفندانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، با خود می‌گویند وقتی گوسفند هم ماسک پوشیده، چه جای ماسک نزدن آدمی است؛ نپوشیم از گوسفند کمتریم! اما بعضی دیگر برمی‌آشوبند که چرا آدم با گوسفند قیاس شده است و این عمل را توهین به اشرف مخلوقات می‌دانند.

استفن دیر، مالک رستوران  Modern Steak درباره واکنش‌های مختلف مشتریان می‌گوید.

او از دیدن پست یکی از مشتریان رستورانش در فیس‌بوک که از دکوراسیون گوسفندان ماسک‌دار شکایت کرده بود، شگفت‌زده شد.

یکی از شاکیان در پست فیس‌بوکی خود نوشت: «دیگر به رستوران شما نخواهم آمد و مطمئن باشید دیگران هم چنین خواهند کرد. چندش‌آور است وارد مکانی شوی و ببینی علاوه بر کارکنان، دکوراسیون هم ماسک پوشیده است! تهوع‌آور و فاجعه‌بار است! خجالت‌آور است که همه‌گیری کرونا را به سخره گرفته‌‌اید. واقعا رقت‌انگیز است.»

«دیر» می‌گوید: «با این حال، شاهد بوده‌ام برخی مشتریان هنگام بیرون رفتن از رستوران گفته‌اند باید ماسک بزنیم.»

او اضافه می‌کند: «مشتریانی خشمگین می‌شوند، صدایشان را بالا می‌برند و تهدید می‌کنند، اما ما با این مسأله کنار می‌آییم.»

او از صاحبان رستوران‌های دیگر درباره موقعیت‌های مشابه شنیده است؛ درباره کارکنان رستوران‌هایی که در برابر رفتار مشتریانی که از قانون ماسک اجباری تمرد می‌کنند، مستأصل شده‌اند.

دیر می‌گوید: «تشر زدن به آنها یا پرخاشگری بی‌فایده است. من نگران درگیری بین کارکنان رستوران و افرادی هستم که نمی‌خواهند ماسک بزنند.»

توهین یا تلنگر، مسأله این است!

او ادامه می‌دهد: «بزرگ‌ترین ترس من این است که مواجهه رستوران‌داران و مشتریان به خشونت بینجامد و افراد آسیب ببینند.»

ارنی تسو، مالک رستوران و عضو هیأت مدیره انجمن میهمان‌نوازی آلبرتا- استانی در کانادا- است.

او می‌گوید: «ما با مسائل جزیی رو به رو بوده‌ایم، اما قبل از اینکه میهمانان وارد ساختمان شوند، مشکلات را حل می‌کنیم. ما به آنها اجازه نمی‌دهیم بدون ماسک وارد شوند.»

  اقدامات عده‌ای در دوران شیوع کرونا باعث شده اضطراب کسانی که مجبور به کار در بیرون از خانه هستند، بیشتر شود.

جولی لانگ، میهماندار رستوران Modern Steak می‌گوید: «معمولا مشتریانی که به رستوران ما می‌آیند، می‌گویند شما فکر می‌کنید ما احمق هستیم. اینجا آدم‌ها با گوسفند مقایسه شده‌اند! فکر می‌کنید ما هم باید مثل این گوسفندها ماسک بپوشیم و اگر ماسک بپوشیم شبیه اینها می‌شویم؟! واقعا ناراحت‌کننده است.»

او می‌گوید: «این مرا بسیار ناراحت می‌کند و باعث می‌شود احساس کنم مورد احترام نیستیم. در وضعیت پاندمی کرونا، ما که مشغول کار در بیرون از خانه هستیم خود را در معرض خطر قرار می‌دهیم و این واقعیت که دیگران هم ما را در معرض خطر قرار دهند، مرا بسیار ناراحت می‌کند.»

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.