مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تغییر کرد

آشنایی با سوابق «میرهاشم موسوی»

با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد

شهروند آنلاین: میرهاشم موسوی، عضو شورای‌ مرکزی جبهه پایداری و رئيس مرکز آموزش و پژوهش کمیته امداد امام(ره) و سرپرست مرکز برنامه‌ریزی‌ نهاد، مدیرعامل تأمین اجتماعی شد و جای مصطفی سالاری را گرفت.

 حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی میرهاشم موسوی را به‌عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد.

گفته می‌شود میرهاشم موسوی قبل از این مدیرکل پشتیبانی وزارت رفاه اجتماعی بوده است. او جایگزین مصطفی سالاری مدیرعامل قبلی تأمین اجتماعی شد. امروز شنبه ساعت ۱۴ مراسم معارفه و تودیع مدیرعامل تأمین اجتماعی در محل سازمان اجتماعی برگزار می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی با دربرگیری بیش از ۱۴.۲میلیون کارگر اصلی بیمه‌شده و حدود ۲میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی با احتساب خانواده‌های این افراد حدود ۵۰درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. یکی از بحران‌های صندوق تأمین اجتماعی ناترازی در دخل و خرج این صندوق است، به‌گونه‌ای که میزان ورودی این صندوق با مخارج و مستمری‌های پرداختی همخوانی ندارد.

در این زمینه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی،از سال ۶۶ راه‌اندازی شده تا میزان درآمد این سازمان را افزایش دهد، اما همچنان میزان کمک این صندوق شستا به صندوق تأمین اجتماعی قابل توجه نیست. امیدواریم با مدیریت جدید و در دولت جدید علاوه بر ترمیم درآمدهای صندوق تأمین اجتماعی و شرکت شستا خدمات موثرتری به کارگران، بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود و همه اینها نیاز به یک مدیریت جهادی، پاکدست، متخصص و کارآمد دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.