نسخه‌های خطی هزار و ۶۰۰ ساله جعلی بودند

متهمان قصد داشتند این کتاب‌های جعلی را به کلاهبرداران دیگر بفروشند

افرادی که سعی در کلاهبرداری از مجرمان دیگر را داشتند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. آنها قصد داشتند که کتاب‌های جعلی را به عنوان کتاب عتیقه به فروش برسانند.

سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی دریافت خبر مبنی بر فعالیت عده‌ای در بحث جعل و خریدوفروش کتاب‌های نسخ خطی در شمال تهران، بررسی موضوع توسط تیم عملیاتی کلانتری لواسان آغاز شد. در بررسی موضوع مشخص شد که ۳ نفر از افراد فعال در این حوزه سعی در معامله کتاب‌هایی با عنوان عتیقه دارند. آنها قصد داشتند با کلاهبرداری از دیگر متهمان اقدام به کسب سود از راه نامشروع کنند. در واقع کلاهبرداری بین دو گروه از متهمان در لواسان درحال انجام بود. پس از بررسی‌ها طی عملیاتی متهمان این پرونده توسط مأموران دستگیر شدند. تعدادی کتاب به ظاهر قدیمی از محل کشف شد. متهمان در اظهارات اولیه خود اعلام کردند که این کتاب‌ها متعلق به هزار و ۶۰۰ سال قبل است.»

او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «متهمان مدعی شدند این کتاب‌ها دارای ارزش مالی ۲ الی ۳ میلیارد تومان هستند. بنابراین با استعلاماتی که از کارشناس حوزه میراث فرهنگی اخذ شد، دریافتیم که این کتاب‌ها فاقد ارزش و اعتبار مالی و تاریخی هستند. آنها همگی دستکاری شده و در قالب نسخ خطی تهیه شدند.»

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهمان درحال حاضر در اختیار مقام قضائی هستند، تأکید کرد: «شهروندان به هیچ‌عنوان فریب اینگونه اظهارات را نخورند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.