نقشه کارگر سابقه‌دار برای دزدی از خانه صاحبکارش

او از نبود کارفرمایش سوءاستفاده کرد

کارگر خدماتی یک خانه در جنوب تهران، پس از اطلاع از مسافرت کارفرمایش اموال منزل را سرقت کرد و متواری شد.

نوزدهم آذرماه سال گذشته پرونده‌ای از کلانتری 159 بی‌سيم با موضوع سرقت از منزل به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکي درباره جزئیات سرقتش گفت: «حدود 2ماه خانه خود در خيابان شوش را به همراه خانواده به قصد عزيمت به شهرستان ترک کردم. پس از بازگشت متوجه شدم سارق يا سارقان از طريق تخريب قفل در وارد ساختمان شده‌اند. آنها مقاديری اموال از قبيل: لوازم منزل، يک گوشي تلفن‌همراه، يک چک بانکی، ساعت مچی و غیره با ارزش تقريبی 30ميليون تومان را سرقت کردند.»

با اعلام این شکایت، موضوع در دستور کار عوامل تخصصي تيم مبارزه با سرقت منزل پايگاه قرار گرفت. كارآگاهان برای انجام تحقيقات محلی و ميدانی و همچنين بازديد محل سرقت راهی محل جرم شدند.

در ادامه كارآگاهان با بهره گيری از شيوه‌های نوين وعلمی كشف جرم موفق به كشف سرنخ‌هايی از صحنه سرقت شدند. با جمع‌بندی كشفيات هويت سارق به نام سهراب شناسايي شد. بنابراین كارآگاهان به محل پاتوق او عزيمت کردند كه مورد شناسايی قرار نگرفت.

همزمان با اين موضوع برابر اعلام شاکی پرونده، چک مسروقه توسط شخصی به بانک ارایه شد. از فرد ارایه‌دهنده چک مسروقه پيرامون نحوه دريافت و تحصيل چک تحقیق شد. او گفت: «من یک کارگاه توليدی دارم. چک توسط يکی از کارگران من به نام سميرا به من واگذار شده است.»

در ادامه سميرا به اين يگان دعوت شد. او گفت که چک را همسرش نويد که درحال حاضر در زندان به سر می‌برد، به او داده است.

اعتراف به سرقت

با توجه به تحقيقات صورت‌گرفته و اخذ مشخصات نويد، مشخص شد او به اتهام مصرف موادمخدر در زندان است. بنابراین با هماهنگي مرجع قضائی متهم از زندان تحويل داده شد. او برای انجام تحقيقات در اختيار قرار گرفت. متهم در بازجویی‌ها گفت که چک و گوشی را از دوستش به نام سهراب دريافت كرده است. سهراب نيز به اتهام مصرف موادمخدر دستگير و در زندان به سر می‌برد.

بنابراین او هم طي هماهنگي از زندان تحويل، در تحقيقات تکميلی به سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد. او گفت: «کارگر همسر شاکی هستم. به دليل اطلاع از نبود شاکی و خانواده او طی چند مرحله و به تدريج اقدام به سرقت و خروج اموال از منزل کردم. سرقت را به تنهايی انجام دادم. اموال را هم پس از سرقت به افراد رهگذر در ميدان شوش به فروش رساندم. درحال حاضر نیز قادر به معرفی مالخر نیستم.»

سرهنگ «شهرام سلطانی» سرپرست پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «درحال حاضر پرونده به همراه متهمان به دادسرا ارسال و هر دو با قرارهای تأمين مناسب روانه زندان و پرونده تحويل مرجع قضائی شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.