کیوسک روزنامه‌های جهان، 11 سپتامبر

نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و دیلی‌تلگراف

بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر و دستورات چالش‌برانگیز بایدن درباره واکسن کووید در صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی و رسوایی جنسی شاهزاده اندرو، پسر دوم ملکه بریتانیا، در روزنامه‌های بریتانیایی به چشم می‌خورد.

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز در سالگرد حملات 11 سپتامبر2001 از یادبود سربازان آمریکایی که  اخیرا در فرودگاه کابل، کشته شدند، گفته است: «پس از مرگ سربازان آمریکایی در ماه گذشته، 13 پرچم جدید در یادبود جنگ جهانی علیه تروریسم در نزدیکی شهرستان شانکس‌ویل در ايالت پنسيلوانيا- محل يکی از حملات 11 سپتامبر ۲۰۰۱- اضافه شد.» همراه با تصویر این تیتر آمده: «در شانکس‌ویل، میدانی از پرچم برای همه بر زمین افتاده‌ها».

«دستورات بایدن درگیری‌ها بر سر واکسن‌ها را بیشتر می‌کند؛ G.O.P. قول مبارزه قانونی داد» و «احتمال مرگ واکسینه‌نشده‌ها 11 برابر بیشتر است» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «درست یک روز پس از صدور دستورهای گسترده بایدن با هدف تشویق کارمندان آمریکایی برای واکسیناسیون در برابر کرونا، مقامات بهداشت فدرال اطلاعات جدیدی منتشر کردند که نشان می‌داد آمریکایی‌های واکسینه‌نشده 11 برابر افرادی که واکسینه شده‌اند بر اثر کووید- 19 جان خود را از دست می‌دهند. این تحقیق بر اعتقادی عمیق در بین دانشمندان تأکید می‌کند که تردید و امتناع از واکسن باعث طولانی‌شدن همه‌گیری شده است.

دستورات بایدن برای فشار آوردن به میلیون‌ها کارمند برای واکسیناسیون با هدف تغییر روند همه‌گیری که منجر به کشته‌شدن 650 هزار آمریکایی شده، صادر شد، اما روز جمعه، این دستورات بلافاصله اختلافات سیاسی کشور را در مورد واکسیناسیون کرونا و قدرت دولتی تشدید کرد.

برخی از کارفرمایان و گروه‌های تجاری از الزامات جدید فراگیر استقبال کردند که بیشتر کارمندان و پیمانکاران فدرال، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و شرکت‌هایی با 100 کارمند یا بیشتر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما رهبران جمهوری‌خواه (G.O.P.) با محکومیت کامل، این دستورات را حمله بزرگ دولتی به آزادی‌های شخصی و مشاغل خصوصی خواندند.»نیویورک‌تایمز

واشینگتن‌پست

«یازده سپتامبر، 20 سال بعد» عنوان تصویر اصلی واشینگتن‌پست است که لوئیز راجرز 69 ساله را  در خانه خود در شهر رم، ایالت نیویورک، در 24 آگوست 2021، نشان می‌دهد. او در حملات 11 سپتامبر2001، در پنتاگون دچار سوختگی شدید شد؛ در حالی که دومین روز کاری خود را در آنجا می‌گذراند.

همراه تصویر گزارشی آمده با این تیتر: «برای بازماندگان سوخته پنتاگون، رنج و سپاسگزاری مانده». گزارش گفته  بازماندگان سوخته پنتاگون برای زندگی سپاسگزارند، اگرچه درد و رنج را تاب می‌آورند.

«حکم واکسن چنددستگی‌ها درباره  کووید را آشکار می‌کند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که از مواجهه میلیون‌ها کارمند و شاغل با قوانین جدید بایدن درباره واکسن ویروس کرونا و آزمایش گفته و توضیح داده  اطلاعیه روز پنجشنبه با حمایت و انتقاد روبه‌رو شد، این در حالی است که کرونای دلتا مانع بهبود اقتصادی می‌شود.

این گزارش گفته: «تلاش دولت بایدن برای وادار کردن شرکت‌های خصوصی به واکسیناسیون یا آزمایش دقیق با انتقاد شدید محافظه‌کاران در روز جمعه و سوالات جدیدی در مورد توانایی دولت فدرال برای انجام چنین دستور گسترده‌ای رو به رو شده است.»واشینگتن‌پست

دیلی‌تلگراف

تصویر اصلی دیلی‌تلگراف پسر دوم ملکه بریتانیا، شاهزاده اندرو، دوک یورک، را نشان می‌دهد با این عنوان: «اسناد حقوقی شکایت تجاوز جنسی به دوک یورک تحویل شد».  پیشتر ویرجینیا جوفری، زن 38ساله آمریکایی، از اندرو به اتهام تعرض جنسی در 17 سالگی به دادگاهی در نیویورک شکایت کرده بود. حالا وکلای او درباره ارایه مدارک قانونی به شاهزاده اندرو گفته‌اند.

«افزایش مالیات شورا برای پرداخت هزینه مراقبت‌های اجتماعی» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است که می‌گوید وزیران می‌ترسند «مالیات شورا» سال آینده برای تأمین هزینه مراقبت‌های اجتماعی بسیار افزایش یابد. (مالیات شورا را مقامات محلی در بریتانیا از خانواده‌ها می‌گیرند). افزایش مالیات برای تأمین بودجه بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی در بریتانیا چالش‌برانگیز شده است.دیلی‌تلگراف

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.