جنایت و اعدام، پایان اختلاف 12ساله بود

راننده خودروی 206 که عمدا مردی را زیر گرفته بود، به دار آویخته شد

سال‌های سال با هم اختلاف داشتند. اختلاف و کینه‌ای که در نهایت به جنایت ختم شد. این جنایت هم به مرحله اعدام رسید. مردی که به خاطر اختلاف ملکی، دست به قتل زده بود، به دار مجازات آویخته شد. او که به خاطر شکایت مقتول به پرداخت جریمه میلیاردی محکوم شده بود، تصمیم گرفت شاکی را با خودرو زیر بگیرد. او در نهایت پس از تأیید حکمش از سوی قضات دیوان‌عالی کشور، به ایستگاه آخر زندگی‌اش رسید و اعدام شد.

این پرونده مربوط به آذرماه سال گذشته می‌شود. 24 آذرماه بود که مأموران کلانتری 169 مشیریه در جریان یک تصادف و مرگ مشکوک قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند.

در تجسس‌های نخست مشخص شد که یک خودروی پژو206 با مرد میانسالی کنار خیابان تصادف کرده و از صحنه متواری شده است. در ابتدا به نظر می‌رسید که تصادف غیرعمدی است، ولی در ادامه وقتی تحقیقات بیشتری انجام شد، مشخص شد که این تصادف به صورت عمدی رخ داده است. یعنی راننده پژو به صورت عمدی به سمت مرد 65 ساله رفته و او را زیر گرفته است. وقتی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه بررسی شد، مأموران تنها چند شماره از پلاک خودرو را دیدند. پلاک خودرو به صورت کامل خوانا نبود.

اختلاف کهنه

بنابراین تجسس‌ها برای شناسایی راننده 206 آغاز شد. این درحالی است که در تحقیق از خانواده مقتول مشخص شد که او 12سال قبل به خاطر زمینی که داشته، با افرادی دچار اختلاف می‌شود. گویا افرادی ناشناس با سندسازی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین او کرده بودند. بنابراین مقتول نیز از طریق قضائی این مسأله را پیگیری می‌کند. در نهایت هم دادگاه آن افراد را محکوم می‌کند. آنها به پرداخت جریمه میلیاردی و بازگرداندن زمین مقتول محکوم می‌شوند. از همانجا نیز آتش اختلاف و کینه بین این افراد شکل می‌گیرد. آنها سال‌ها با هم درگیر بودند. خانواده مقتول اعلام کردند که تنها کسی که با مقتول اختلاف داشته، همین افراد بوده‌اند.

بررسی 5هزار و 700 خودرو

از طرف دیگر، مأموران پلیس پس از بررسی بیش از 5هزار و 700 خودروی 206 مشابه، توانستند راننده را شناسایی کنند. راننده فراری خیلی زود بازداشت شد. صاحب خودرو پژو206، همان مردی بود که در پرونده سندسازی محکوم شناخته شده بود. بنابراین، این مرد بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که در ابتدا سعی در انکار ماجرا داشت، در نهایت لب به اعتراف گشود. او به مأموران پلیس، ماجرای این جنایت را این‌طور روایت کرد: «از 12سال قبل از مقتول کینه داشتم. او با شکایتش ما را مجبور به پرداخت جریمه میلیاردی کرد. آن زمان هرچه سعی کردیم که با او به توافق برسیم تا محکوم نشویم، فایده‌ای نداشت. او کار خودش را کرد و زندگی مرا نابود کرد. برای همین تصمیم به انتقام گرفتم. با همدستی یکی از دوستانم، این نقشه را کشیدیم.»

او ادامه داد: «شب حادثه از محل کار مقتول او را تعقیب کردیم. هنگام تعقیب، او سوار بر خودروی مزدا 3 خود شد. او در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد. وقتی از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند، با خودرو به او زدم و از محل متواری شدیم.»

صدور و اجرای حکم اعدام

با اعتراف متهم، همدست او نیز بازداشت شد. آنها در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه اولیای دم اصرار بر قصاص داشتند. از طرفی متهم ردیف اول نیز به اختلاف و کینه از مقتول اعتراف کرد.

پس از اظهارات متهم اصلی پرونده به اتهام قتل عمد، وکیل او در جایگاه ایستاد و به دفاع از متهم پرداخت. متهم ردیف دوم هم که آزاد بود، در جلسه دادگاه منکر قتل شد.

سپس قضات عالیرتبه دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند و در نهایت رأی بر قصاص متهم ردیف اول این پرونده دادند. پرونده برای رسیدگی بیشتر به شعبه 39 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. در نهایت نیز قضات این شعبه نیز حکم را تأیید کرد. این حکم به مرحله اجرا درآمد. خانواده اولیای دم رضایت ندادند و در نهایت قاتل پای چوبه دار رفت و اعدام شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.