صرف واکسیناسیون باعث بازگشایی مدارس نمی‌شود

یک روایت در 7 خط

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار است اما واکسیناسیون دانش‌آموزان شرط بازگشایی مدارس نیست.»

علیرضا کاظمی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش کشور بیان کرد: «تا زمانی که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان را تامین نکنیم در حوزه دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت مشکل اساسی داریم.»

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی باصلاحیت و همچنین تامین منابع مالی اساسی‌ترین چالش پیش روی این وزارتخانه است.

کاظمی از این نکته نیز یاد کرد که بازگشایی مدارس در سال جدید با توجه به تراکم جمعیت و زیرساخت‌های بهداشتی در هر منطقه متفاوت خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نبود نظام ارزشیابی تربیتی مطلوب، توزیع نامتعادل تجهیزات و فضاهای آموزشی را از دیگر چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش خواند.

او گفت: «بی‌ثباتی در مدیریت یکی از چالش‌های بزرگ آموزش و پرورش است چنان‌که طی ۸ سال، ۵ وزیر تغییر می‌کند و تغییر یک مدیر تا کف مدرسه پیش می‌رود.»

کاظمی در پایان تاکید کرد: «ساختار برنامه درسی ما حافظه‌محور و دانش‌محور است و نیازمند تحول عمیق و بنیادین در این حوزه هستیم تا تربیت‌محور باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.