پایان عمر خودروهای شاسی‌بلند!

یک روایت در هفت‌خط

کارشناسان خودرو در نمایشگاه اتومبیل مونیخ بر این باور هستند که سلطه خودروهای شاسی‌بلند فعلا تا مدتی ادامه خواهد داشت، اما اتومبیل‌های آیرودینامیک‌تر و با مصرف انرژی کمتر به تدریج جانشین آنها خواهند شد.
در نمایشگاه اتومبیل مونیخ که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود خودروسازان مدل‌های جدیدی از محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

خودروهای شاسی‌بلند و دیگر خودروهای کراس‌اوور بلند، بازار جهانی فروش اتومبیل را در اختیار دارند. سهم این خودروها از بازار فروش در اروپا نیز در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به ۴۶درصد رسید.
هواداران محیط‌زیست که در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه مونیخ نیز تظاهرات کردند، از منتقدان خودروهای شاسی‌بلند هستند. آنها از مصرف زیاد انرژی، جاگیربودن و اندازه بزرگ این خودروها که ارتفاع‌شان گاه از ۱.۸متر نیز فراتر می‌رود، انتقاد می‌کنند.
سازمان غیردولتی «صندوق جهانی طبیعت (WWF) در گزارشی که در پایان سال۲۰۲۰ منتشر کرد از «تأثیر مخرب خودروهای شاسی‌بلند روی آب‌وهوا» انتقاد کرده بود.
به گفته این سازمان غیردولتی خودروهای شاسی‌بلند به «دومین عامل» افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای تبدیل شده‌اند.
کوین رایس، مدیر بخش نوآوری شرکت پینینفارینا: آیرودینامیسم برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید‌کربن یک خودروی حرارتی و افزایش عدم‌وابستگی خودروهای الکتریکی حیاتی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.