اعزام 10 تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده قوچان

زلزله، تاکنون بدون تلفات جانی بوده است

با وقوع زلزله 5.2 ریشتری صبح امروز در عمق 6 کیلومتری زمین در حوالی قوچان، 10 تیم ارزیاب جمعیت هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

در پی وقوع زلزله 5.2 ریشتری ساعت 8 و 32 دقیقه صبح امروز در عمق 6 کیلومتری اطراف قوچان در استان خراسان‌رضوی، 10 تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده قوچان اعزام شدند. به گزارش شهروند آنلاین در شعاع 15 کیلومتری محل وقوع زلزله، 2016 خانوار شامل 7300 نفر ساکن هستند. همچنین این محدوده شامل 23 روستاست که نزدیک‌ترین روستاها به کانون زلزله کچلائلو و گوگانلو هستند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان خسارات احتمالی این زمین‌لرزه متعاقبا اعلام می‌شود.

اعزام 10 تیم‌ ارزیاب به منطقه زلزله‌زده قوچان

ساعت: 9:26

معاون امدادونجات هلال‌احمر استان خراسان‌رضوی گفت: «با وقوع این زمین‌لرزه، وضعیت زرد امدادی و آماده‌باش در استان اعلام شده است.»

غلامرضا صیادی افزود: «پنج تیم ارزیاب از قوچان و پنج تیم ارزیاب از درگز به محل وقوع حادثه اعزام شده‌اند. شعب هلال‌احمر کلات، مشهد، چناران و نیشابور نیز در حال آماده‌باش هستند که درصورت نیاز، تیم‌های ارزیاب از این شعب نیز تا دقایقی دیگر اعزام می‌شوند.»

صیادی گفت: «تعدادی از روستاهای چناران، درگز و قوچان تا این لحظه ارزیابی شده‌اند که تاکنون تلفات و خسارت خاصی گزارش نشده است.»

ارزیابی و استعلام از دهیار روستاها و نیز خانه‌های هلال درحال انجام است.

قوچان، درگز و چناران بدون خسارت 

ساعت: 10:15

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی و براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، برخی منازل در روستاهای عمارت، دیزادیز و جعفرآباد شرقی قوچان دچار ترک‌خوردگی و ریزش دیوار و تخریب شده‌اند که درخواست شد کارشناسان بنیاد مسکن در منطقه زلزله‌زده حضور یابند.

همچنین، گروه‌های ارزیاب هلال‌احمر به روستاهای خانکانلو، بوکانلو، یدک، الهیان و تبارک قوچان که زلزله با شدت بیشتری احساس شده، اعزام شده‌اند که در چناران تاکنون تخریب جدی گزارش نشده است. بنا بر گزارش تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر خراسان‌رضوی، روستاهای اطراف مرکز زلزله همچون روستای چاپشلوی درگز نیز خسارت جدی ندیده‌اند.

ساعت: 10:15

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی و براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، برخی منازل در روستاهای عمارت، دیزادیز و جعفرآباد شرقی قوچان دچار ترک‌خوردگی و ریزش دیوار و تخریب شده‌اند که درخواست شد کارشناسان بنیاد مسکن در منطقه زلزله‌زده حضور یابند.

همچنین، گروه‌های ارزیاب هلال‌احمر به روستاهای خانکانلو، بوکانلو، یدک، الهیان و تبارک قوچان که زلزله با شدت بیشتری احساس شده، اعزام شده‌اند که در چناران تاکنون تخریب جدی گزارش نشده است. بنا بر گزارش تیم‌های ارزیاب هلال احمر خراسان‌رضوی، روستاهای اطراف مرکز زلزله همچون روستای چاپشلوی درگز نیز خسارت جدی ندیده‌اند.

زلزله؛ بدون تلفات جانی تاکنون

ساعت: 11:07

به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، تاکنون ٣٢ روستا (17 روستا در شهرستان قوچان و 15 روستا در شهرستان درگز) ارزیابی شده‌اند که بنا بر گزارش‌های دریافتی از تیم‌های ارزیاب اعزام‌شده به منظقه، این زلزله تاکنون خسارت جانی در پی نداشته است. همچنین تا این لحظه خسارتی در شهرستان درگز گزارش نشده و در شهرستان قوچان نیز ٢٨ باب واحد مسکونی روستایی دچار خسارت جزئی ترک دیوار و سقف شده‌اند.

گزارش‌های مردمی از مناطق زلزله‌زده قوچان حکایت از آن دارد که پس‌لرزه‌ها چندان محسوس نیست ولی در از یکی دو روستا تصاویر ترک‌های روی دیوار و تخریب دیوارهای سست‌تر ارسال شده است.

 برخی تصاویر مردمی منتشرشده از مناطق مختلف شهرستان قوچان تنها نشان‌دهنده ایجاد ترک در برخی دیوارهاست. هم‌اکنون وضعیت در سطح شهر قوچان عادی است و عبور و مرور در حالت طبیعی خود است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.