واکنش‌ها به دستور واکسن اجباری جو بایدن

کیوسک روزنامه‌های جهان: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و فایننشال‌تایمز؛ 13 سپتامبر

نیویورک‌تایمز از شکنجه، یکی از میراث‌های 11 سپتامبر، می‌گوید و قوانین چالش‌برانگیز هم در مکزیک بر سر سقط جنین، هم در میان دولتمردان بر سر قوانین الزام‌آور واکسن کووید. وال استریت ژورنال از مسیر طولانی عادی‌شدن بیماری کرونا گفته و فایننشال‌تایمز به انتخابات سال آینده فرانسه نگاه کرده است.

نیویورک‌تایمز

«محمدو اولد صلاحی، که در خلیج گوانتانامو شکنجه شده بود، اکنون در موریتانی زندگی می‌کند.» توضیح تصویر اصلی نیویورک‌تایمز است همراه با گزارشی با این تیتر: «یکی از میراث‌های 11 سپتامبر: ننگِ سیاستِ شکنجه». در این گزارش، صلاحی جزئیات شکنجه‌ای را که تابستان 2003 در خلیج گوانتانامو متحمل شده بود، به خاطر می‌آورد.»

«حکم سقط جنین در میان مکزیکی‌ها بحث‌انگیز می‌شود» عنوان گزارشی است که گفته «اکنون، دادگاه عالی مکزیک حکم کرده است که سقط جنین جرم نیست، حکمی که پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای لاتین را در مسیر انجام این روش قرار می‌دهد. اما در این‌باره قضات ارشد کشور با اکثریت محافظه‌کار مکزیک هماهنگ نیستند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیشتر مردم معتقدند سقط جنین نباید قانونی باشد.»

« G.O.P. خشمگین‌اند، اما همه ایالت‌ها نیاز به واکسن دارند» عنوان گزارشی است که از واکنش جمهوریخواهان (G.O.P.) به دستورات جدید جو بایدن برای واکسیناسیون کووید-19 گفته است. در این گزارش آمده: «مانند دیگر فرمانداران جمهوریخواه در سراسر کشور، تیت ریوز از می‌سی‌سی‌پی با عصبانیت به دستورات واکسن کووید-19 که بایدن برای مشاغل خصوصی وضع کرد، واکنش نشان داد. او در توییتر خود با وحشتناک خواندن این حرکت نوشت: این هنوز آمریکاست و ما هنوز به آزادی از ظلم زورگویان معتقدیم.»کیوسک، نیویورک‌تایمز

وال استریت ژورنال

«کووید مسیر پیچیده‌ای برای تبدیل‌شدن به بیماری‌ای معمولی دارد» عنوان گزارش اصلی وال استریت ژورنال است که گفته: «ویروس‌شناسان و اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند کووید-19 ممکن است روزی تبدیل به بیماری‌ای رایج مانند سرماخوردگی معمولی یا آنفلوآنزا شود، اما رسیدن به آنجا بسیار طول می‌کشد و گسترش وحشیانه نوع دلتا که دوباره بیمارستان‌ها را پر کرده است، نشان می‌دهد که این مسیر چقدر ممکن است پُرچالش‌ باشد.»

تصویر اصلی نواک جوکوویچ و دانیل مدودف (سمت راست) را نشان می‌دهد. دانیل مدودف، تنیس‌باز 25 ساله روسی با پیروزی تاریخی برابر نواک جوکوویچ، اهل صربستان، در مسابقه پایانی اوپن آمریکا توانست نخستین قهرمانی خود در مسابقات گرند اسلم تنیس را به دست آورد.روزنامه‌های جهان، وال استریت ژورنال

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز از تلاش برای واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق بریتانیا خبر می‌دهد. «جنریک می‌گوید شهردارانِ بیشتر کلید مقابله با نابرابری منطقه‌ای هستند» عنوان گزارش اصلی این روزنامه است که گفته روبرت جنریک، وزیر مسکن بریتانیا، می‌گوید وزیران قصد دارند شهرداران بیشتری برای مقابله با نابرابری منطقه‌ای بگمارند، با وجود نگرانی‌ها از اینکه نخست‌وزیر جدیت و اشتیاق خود را برای واگذاری اختیارات از دست داده است.

تصویر اصلی فایننشال‌تایمز مارین لوپن، رهبر حزب راست‌افراطیِ تجمع ملی فرانسه، را نشان می‌دهد در جلسه با طرفدارانش در آغاز کمپین انتخاباتی 2022 فرانسه. تا انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه 7 ماه باقی مانده و ماری لوپن که نظر سنجی‌ها او را رقیب جدی امانوئل مکرون نشان می‌دهد، برای سومین‌بار قصد ورود به کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری دارد. او در جمع هوادارانش از تصمیم دولت درباره اجباری‌کردن گواهی کووید برای ورود به برخی اماکن عمومی انتقاد کرده و آن را نقض آزادی‌های فردی خوانده است.فایننشال‌تایمز، کیوسک

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.