مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین

امیرعبداللهیان به وزیر خارجه انگلیس: مذاکرات باید نتایج ملموس داشته باشد

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به همتای انگليسی، به انتظار جمهوری اسلامی ایران در لغو تمامی تحریم‌های غیر قانونی تأکید کرد.

شهروند آنلاین: دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس بعدازظهر امروز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، ضمن تبریک انتصاب ایشان، ابراز امیدواری کرد، پیرو استقرار دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران، روابط و تعاملات دو کشور در عرصه‌های مختلف بر اساس تفاهم و درک متقابل گسترش یابد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز تأسف از آثار سیاست‌های نادرست آمريكا و برخی از کشورهای غربی در قبال افغانستان، تحقق امنیت و ثبات در این کشور را در گرو استقرار دولت فراگیر با مشارکت تمامی اقوام، اقبال به گفت‌وگو و عدم خشونت، توجه به مردم و نیز مقابله عملی با تروریسم دانست.

وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از حدود ٤میلیون اتباع افغانستان در خلال بیش از ۴دهه گذشته، بر ضرورت ایفای مسئولیت مشترک بین‌المللی پایدار در مواجهه با موج‌های جدید پناهجویان و نیز مقابله با عرضه موادمخدر تأکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین آمادگی ایران برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را خاطرنشان ساخت.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه در پاسخ به همتای انگليسی، به انتظار جمهوری اسلامی ایران در لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی تأکید کرد و یادآور شد، دولت سیزدهم به‌رغم آنکه طبیعتا در ابتدای کار در حال مشورت‌های داخلی در مورد نحوه ادامه مذاکرات وین است، تصریح کرده که به مذاکراتی که دارای نتایج ملموس بوده و حقوق و منافع مردم را تأمین کند، اقبال خواهد داشت.

امیرعبدالهیان همچنین در جریان این گفت‌وگو اهمیت اتخاذ گام‌های اعتمادساز توسط دولت انگلیس برای رفع برخی مشکلات در روابط دوجانبه را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت اقدامات سازنده و عملی انگلیس در این حوزه‌ها مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه انگلیس در این ارتباط بر تعهد عملی اين كشور در بازپرداخت مطالبات کشورمان تأكيد کرد.

وزرای امور خارجه دوکشور همچنین علاوه بر تبادل نظر در خصوص مهم‌ترین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای توافق کردند به گفت‌وگوهای خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.