شکست استقلال، همه را به جان هم انداخت!

پیشکسوتان علیه هم مصاحبه می‌کنند،‌ طرفداران فرهاد به خط شده‌اند

استقلال دوشنبه شب مقابل الهلال عربستان 2 بر صفر شکست خورد؛ بعد از این باخت اما پیشکسوتان و اعضای باشگاه به جان یکدیگر افتاده‌اند.

شهروندآنلاین: همان‌طور که بسیاری از اهالی فوتبال تصور می‌کردند استقلال شب سختی را مقابل الهلال عربستان داشت؛ نماینده عربستان با ستاره‌های گران‌قیمت و چند صد میلیاردی‌اش مقابل استقلالی قرار گرفت که از نظر مالی طی ماه‌های گذشته مشکلات زیادی داشت و با شرایطی عجیب به مسابقه حساس لیگ قهرمانان رسید.

آبی‌های پایتخت با این وجود، تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت در این دیدار انجام دادند، اما چیزی که عاید فرهاد مجیدی و شاگردانش شد، باخت 2 بر صفر در ورزشگاه زعبیل شهر دوبی امارات بود.

بعد از این شکست شاهد حوادث و درگیری‌های لفظی زیادی بودیم که در ادامه به آنها پرداخته شده است:

ماجرای حمله یک هوادار به مظلومی

در پایان این بازی دو، سه نفر از هواداران استقلال که موفق شده بودند وارد استادیوم شوند، با پرویز مظلومی عضو هیأت مدیره آبی‌ها به بحث و مجادله لفظی پرداختند. این درحالی بود که بازی دیشب بدون حضور هواداران برگزار می‌شد و قاعدتا حضور این فرد در جایگاه با هماهنگی باشگاه بوده است.

این افراد که نسبت به عملکرد مدیریت باشگاه به شدت معترض بودند، نسبت به فروش مهدی قائدی اعتراض کرده و اعتقاد داشتند که بازیکنان مناسبی برای جانشینی این مهاجم بوشهری جذب نشده است. یکی از هواداران خطاب به پرویز مظلومی گفت که آنها اگر تمام بازیکنان را به فروش رسانده باشند نیز جانشین مناسبی برای آنها خریداری نشده است.

یک هوادار دیگر نیز در اعتراضاتش به عملکرد مدیران باشگاه، از عضو هیأت مدیره آبی‌پوشان پرسید که با پول فروش قائدی چه کار کرده‌اند و خطاب به پرویز مظلومی از او خواست که صندلی مدیریت باشگاه را رها کرده و دفتر باشگاه را میراث پدری خود نداند.

پیشکسوتان به جان هم افتادند!

بعد از این شکست بسیاری از پیشکسوتان استقلال چوب انتقاد برداشتند و البته نوک پیکان آنها فرهاد مجیدی را نشانه نرفت و هدف‌شان احمد مددی و سایر مدیران بود.

پیشکسوتانی مثل خسرو حیدری، پیروز قربانی و بسیاری دیگر از خاک‌خورده‌های استقلال به حمایت از فرهاد مجیدی، سرمربی آبی‌ها پرداختند و اعتقادشان بر این بود که قصور و کارشکنی‌های احمد مددی و سایر مدیران برای بستن تیمی قدرتمند باعث شده تا این نتیجه به دست بیاید. آنها خواهان برکناری مددی و سایر مدیران باشگاه شدند تا شاید با حضور کادر مدیریتی جدید شرایط بهتری برای آبی‌پوشان قبل از شروع لیگ برتر مهیا شود.

هرچه که هست استقلال باید خودش را از هفته آینده برای حضور در لیگ برتر آماده کند. مسأله‌ای که برای هواداران بسیار اهمیت دارد حضور مقتدرانه در لیگ برتر است و حال باید دید چگونه و با چه شرایطی این اتفاق می‌افتد.

در عین حال اما محمود فکری، سرمربی پیشین آبی‌ها مصاحبه‌ای انجام داد که جای تأمل بسیاری داشت. فکری با حمله به مجیدی و پیشکسوتان گفت:‌ «از شب گذشته مصاحبه‌های پیشکسوتان را می‌بینم و همه به‌به و چه‌چه می‌کنند! همه تعریف می‌کنند و می‌گویند فرصت بدهید. چه فرصتی؟ کادری که سه جام را از دست داده، چه فرصتی باید به او داده شود؟»

او در بخش دیگری از حرف‌هایش تأکید کرد: «اینها از سادگی مردم و ترسو بودن پیشکسوتان سوءاستفاده می‌کنند و فعلا می‌تازند! در حالی که حق استقلال نیست این شکلی اداره شود. امیدوارم مدیران استقلال شهامت داشته باشند و تصمیماتی که به سود استقلال است، بگیرند.»

فکری همچنین با طعنه به مجیدی گفته بود:‌ «در این کادر نه تعصب می‌بینیم، نه عشق و نه دانش فنی. فقط ارتش فحاش می‌بینم. یک ارتشی را آماده کردند تا به دیگران فحاشی کنند.»

جنجال‌های مجازی ادامه پیدا کرد

شکست استقلال به‌خودی‌خود سوژه دست هواداران فوتبال و به خصوص طرفداران سرخابی‌های پایتخت داده بود که از شب گذشته به کری‌خوانی و توهین در فضای مجازی علیه یکدیگر بپردازند. اتفاقاتی که نزد پیشکسوتان استقلال و برخی مسئولان افتاد، اما به این موضوع دامن زد و شاهد آن بودیم که در فضاهایی مثل تلگرام و اینستاگرام و توییتر بدترین هجمه‌ها و واکنش‌ها به افراد مختلف وارد شد.

عرض اندام مدیر تازه‌وارد باشگاه استقلال

این اتفاقات عجیب‌وغریب بعد از شکست استقلال مقابل الهلال درنهایت با واکنش مهدی پاشازاده که به‌تازگی به عنوان مدیر ورزشی باشگاه انتخاب شده، مواجه شد. پاشازاده که از مدیریت باشگاه خواسته تنها خودش درباره مسائل صحبت کند و هیچ مسئول دیگری اظهارنظر نداشته باشد، در این‌خصوص حرف‌هایی زد که به نوعی حسن‌ختام بود. او گفت: «ما باشگاهی داریم که در سال‌های گذشته، شرایط خوبی را تجربه نکرد. در این موضوع با هم تعارف نداریم. من خودم به عنوان یک استقلالی کمتر به یاد می‌آورم که در این سال‌ها در یک دوره زمانی مشخص شرایط باشگاه در آرامش باشد و به هر صورت به خاطر نارضایتی‌های مختلف، باشگاه همیشه در شرایط بی‌ثباتی قرار داشته و این موضوع به کار ما لطمه زده است. به نظر من و چیزی که می‌بینم، باید همه کمک کنند که باشگاه در یک ثبات نسبی قرار بگیرد و از کادر فنی هم حمایت بشود تا آنها کارشان را انجام بدهند. با توجه به اینکه آقای پین هم به کادر فنی اضافه شده و استقلال جوان‌های خوبی دارد و در این دیدار هم امیدوارکننده بازی کرد.»

بحثی که بسیار درباره‌اش مطرح شده، درباره آینده کاری فرهاد مجیدی است. برخی شایعات حکایت از برکناری این مربی جوان دارد، اما پاشازاده به عنوان یکی از مدیران باشگاه مخالف آن است: «درباره آینده فرهاد مجیدی من تصمیم‌گیر نیستم و هیأت مدیره در این زمینه مسئول است و من نظر خودم را گفته‌ام که همان حمایت است.  ان‌شاءالله در بازگشت تیم از امارات هم با کادر فنی جلسه‌ای خواهیم داشت و کمک می‌کنیم که تیم در شرایط بهتری قرار بگیرد. بلافاصله دنبال مقصر و تنبیه این شکست نگردیم و کمی هم به باشگاه و آینده آن فکر کنیم. به نظر من ما نباید سرمایه‌هایمان را بسوزانیم، ولی در استقلال این‌طور شده که مدام اسم‌ها تغییر می‌کنند، ولی شرایط باشگاه عوض نمی‌شود. من فکر می‌کنم همه باید به هم کمک کرده و شرایط باشگاه را بهتر کنیم و اگر کسی هم در این شرایط حاضر به کار نیست، باید اعلام کند.»

آینده استقلال چگونه است؟

فرهاد مجیدی بعد از باخت به الهلال و بازگشت تیم به تهران 6 روز تمرینات را تعطیل اعلام کرده است. در این 6 روز ممکن است اتفاقات مهمی در باشگاه رخ بدهد. شاید تغییرات مدیریتی را شاهد باشیم، شاید هم اتفاق جدیدی نیفتد. با این حال، هرچه که هست استقلال باید خودش را از هفته آینده برای حضور در لیگ برتر آماده کند. مسأله‌ای که برای هواداران بسیار اهمیت دارد حضور مقتدرانه در لیگ برتر است و حال باید دید چگونه و با چه شرایطی این اتفاق می‌افتد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.