ماجرای یک خرافه؛ استوکی که استقلال را بازنده کرد

تعویض استوک توسط مدافع استقلال در بین دو نیمه عجیب بود

اشتباه مدافع استقلال مقابل گومیس، مهاجم الهلال با استوک جدید و تعویض کفش‌ها در بین دو نیمه یکی از موضوعات مورد توجه در این مسابقه بود.

شهروندآنلاین: استقلال در شرایطی مقابل الهلال بازنده شد که شاید اگر محمدحسین مرادمند، مدافع آبی‌ها آن اشتباه عجیب را مقابل مهاجم تنومند سعودی‌ها انجام نمی‌داد، اتفاقات بهتری رقم می‌خورد. پاس در عمق بازیکن الهلال برای گومیس به راحتی می‌توانست توسط محمدحسین مرادمند دفاع شود، اما او در لحظه آخر سُر خورد تا توپ به بهترین شکل ممکن برای گومیس جفت‌وجور شود و این بازیکن با یک ضربه فنی و راحت سیدحسین حسینی را که برای تصاحب توپ جلو آمده بود، مغلوب کند و درنهایت گل نخست تیم الهلال را به ثمر برساند.

 مدافع استقلال که اصرار داشت استوک‌های جدید خود را مقابل الهلال بپوشد، با یک اشتباه نتوانست توپ گومیس را قطع کند. جالب اینکه او در نیمه دوم به این توصیه گوش و کفشش را عوض کرد، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

این گل از نظر روحی استقلالی‌ها را تا حد زیادی پایین آورد و باعث شد این تیم با شانس کمتری برای جبران آن تلاش کند. موضوع جالب اما استوک‌های جدید محمدحسین مرادمند در شروع مسابقه با الهلال بود.

ماجرا از این قرار بود که طبق معمول همه بازی‌های بین‌المللی فوتبال قبل از شروع بازی، زمین ورزشگاه زعبیل را آب دادند تا از مصدومیت بازیکنان از ناحیه کمر و زانو جلوگیری شود. این اتفاق اما ممکن است مشکلاتی برای بازیکنان ایجاد کند. در چنین شرایطی از بازیکنان می‌خواهند که کفش استوک میکس بپوشند، اما او این کار را نکرد.

کفش میکس، کفشی با استوک‌های مخصوص است که مانع از سر خوردن بازیکن در زمین‌های خیس می‌شود. کفش میکس میخ‌های کمتری دارد و موجب چسبندگی پای بازیکن به زمین می‌شود و کمتر بازیکن در زمین‌های خیس سر می‌خورد.

مدافع استقلال که اصرار داشت استوک‌های جدید خود را مقابل الهلال بپوشد، با یک اشتباه در دقیقه 39 نتوانست توپ گومیس را قطع کند. جالب اینکه او در نیمه دوم به این توصیه گوش و کفشش را عوض کرد، اما دیگر کار از کار گذشته بود.

بعد از مشخص شدن این ماجرا خیلی‌ها مرادمند را به خرافاتی‌بودن متهم کردند و اعتقاد داشتند این بازیکن چون با کفش جدید نتوانسته خوب کار کند و اشتباه کرده، کفش‌های قدیمی را درآورده و به پا کرده، اما واقعیت این است که او می‌خواست از تکرار اشتباهش جلوگیری کند.

به هر صورت در فوتبال گاهی عدم توجه از سوی یک بازیکن به جزئیات ممکن است منجر به شکست تیمی شود و این اتفاق به ظاهر ساده در بازی شب گذشته زمینه‌ساز پیروزی الهلال شد. در مسابقه‌ای که پیش از گل گومیس، استقلال تیم برتر میدان بود و این تصور را به وجود آورد که برنده از میدان خارج خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.