پایان زورگیری‌های خشن مسافرکش‌نماها از اتباع

اعضای این باند، طعمه‌های خود را تا حد مرگ کتک می‌زدند

اعضای باند 3 نفره سارقان مسلح که به شیوه مسافرکشی از تبعه‌های افغان زورگیری می‌کردند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. 

چندی پیش پرونده‌ای مبنی بر سرقت مسلحانه از سوی یک باند مسافرکش‌نما به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. بلافاصله اکیپی از کارآگاهان برای تحقیقات وارد عمل شدند.

کارآگاهان در ابتدا، شاکی پرونده را که جوانی اهل کشور افغانستان است را مورد تحقیق قرار دادند. مرد جوان به مأموران گفت: «ساعت 20 بود که در میدان آزادی به مقصد صادقیه سوار یک خودروی پژو  405 نقره‌ای که به غیر از راننده 2 مسافر مرد دیگر سوار بر آن بودند، شدم. خودرو به سمت مقصد در حال حرکت بود که ناگهان راننده خودرو تغییر مسیر داد. همزمان 2 مرد دیگر که در نقش مسافر بودند با وسیله‌ای که شبیه به اسلحه کلت کمری بود مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند. آنها پس از سرقت گوشی موبایل، پول نقد و کارت‌های عابربانک دوباره مرا هدف ضرب و شتم قرار دادند. در ادامه با تهدیدهایشان رمز کارت‌های بانکی‌ام را گرفتند. با کارت‌هایم مبلغ 200 میلیون ریال از مغازه‌های مختلف خرید کردند. در ادامه مرا در میدان فتح از خودرو به بیرون پرت کرده و پا به فرار گذاشتند.»

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع در تحقیقات میدانی به مسیر حرکت خودروی سارقان رفتند. آنها دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند. در نهایت یکی از سارقان که سپهر نام دارد هدف شناسایی قرار گرفت. شاکی پرونده وقتی تصویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته را مشاهده کرد با اطمینان سپهر را یکی از سارقان خشن و مسلح معرفی کرد.

4 زورگیری مشابه

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات با شناسایی منصور موفق به شناسایی 2 همدست دیگر او شدند. در تحقیقات مشخص شد که متهمان دارای سابقه زورگیری به شیوه مسافرکشی هستند. بنابراین هماهنگی‌ها با مقام قضائی برای دستگیری هر 3 سارق سابقه‌دار صورت گرفت.

مأموران پلیس آگاهی تهران پس از هماهنگی‌های قضائی در 2 عملیات همزمان و منسجم سارقان در منطقه جنوب تهران که در حال استراحت بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: «متهمان پس از دستگیری با توجه به مدارک پلیسی به سرقت‌هایشان به این شیوه و شگرد از تبعه‌های افغانستان اعتراف کردند. در ادامه مشخص شد اعضای این باند 4 سرقت مشابه دیگر را در پایتخت انجام داده‌اند. مجرمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.