معلم دخترخاله‌تان نیست؛ «عزیزم» خطابش نکنید

یک روایت در هفت خط

در آستانه بازگشایی مدارس، وزارت آموزش‌وپرورش در کانال اطلاع‌رسانی شبکه شاد نکاتی را پیرامون آموزش مجازی و آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها منتشر کرد.
در متن این خطاب می‌خوانیم: معلم موظف نیست در ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم در ساعات غیراداری وظایف خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را می‌دهد از سر لطف و دلسوزی اوست، نه وظیفه.
وزارت آموزش‌وپرورش همچنین به خانواده‌ها گوشزد کرده است که کلاس مجازی مسابقه «کی از همه باهوش‌تره» نیست. پس کنار فرزندان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید.
تجربه آموزش مجازی در یک‌سال‌ونیم گذشته نیز باعث شده به خانواده‌ها یادآوری شود که کودکان را وابسته به لایک و تأیید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آنها شخصیت‌های نمایشی نسازیم.
یکی دیگر از مسائلی که در این خطاب ذکر شده، این است که هنگام پیام دادن به معلم‌تان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمی‌بینید ولی دخترخاله‌تان نیست که او را «عزیزم» خطاب کنید.

ضرورت حضور منظم سر کلاس‌ها نیز از نکات دیگر این نامه است: اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن، باید بر شرکت منظم‌شان در کلاس‌ها نظارت داشته باشید.
در این نامه این هشدار نیز به والدین داده شده که برخی مدارس می‌خواهند از آموزش‌های کودک‌تان فیلم‌ بردارید تا در فضای مجازی مبلغ کارشان باشد. کاری که فقط باعث می‌شود دانش‌آموز حس ناکافی‌بودن را تجربه کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.