آرایش جدید نیروها در سیاست خارجی ایران

علی باقری‌کنی، معاون جدید سیاسی وزارت امور خارجه کیست؟

علی باقری به عنوان معاون سیاسی، محمد فتحعلی به عنوان معاون اداری و مالی و مهدی صفری به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منصوب شدند.

در بخشی از احکام انتصاب معاونان جدید آمده است:
امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام‌معظم رهبری (مدظله‌العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به‌ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.
گفتنی است، وزیر امورخارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق آقایان سیدعباس عراقچی، علی ابوالحسنی و سید رسول مهاجر، ایشان را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.

علی باقری‌کنی (زاده ۱۳۴۶) دیپلمات ایرانی و معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران است. او همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر است. باقری‌کنی در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای‌عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کننده ارشد پرونده هسته‌ای ایران بود. او برادرزاده محمدرضا مهدوی‌کنی و برادرِ داماد آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

علی باقری‌کنی فرزند محمدباقر باقری‌کنی است. او سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. و پیشینهه تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد. او در دانشگاه امام صادق درس خوانده‌ است. در زمانی که جلیلی معاونت اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه را برعهده داشت، باقری‌کنی مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی این معاونت بود و پس از سعید جلیلی مدتی به عنوان معاون اروپای وزیر امور خارجه فعالیت کرد.

مهدی صفری سفیر ایران در اتریش، روسیه و چین بوده و فرستاده ایران در مذاکرات مربوط به تعیین رژیم حقوقی دریای خزر بوده است. او همچنین سابقه معاونت وزارت خارجه را در دولت‌های پیشین در کارنامه خود دارد و محمد فتحعلی، سفیر پیشین ایران در لبنان و ازبکستان بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.