برنامه‌ریزی ۴۸ روزه برای اتمام واکسیناسیون کرونا

ورود ۴ واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون تا یک ماه آتی

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به صدور مجوز واکسن‌های فخرا، نورا، اسپایکوژن و پاستور و اضافه شدن این چهار واکسن به سبد واکسیناسیون کشور تا یک ماه آینده، در عین حال از برنامه‌ریزی ۴۸ روزه برای اتمام واکسیناسیون در کشور خبر داد.

شهروندآنلاین: دکتر علیرضا رئیسی درباره وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: «مدیریت کرونا را در شرایط بسیار سختی انجام دادیم. در حال حاضر با فراهم شدن واکسن، فضا بسیار مناسب شده و اعتماد مردم بسیار تأمین شد.»

ورود ۴ واکسن ایرانی در سبد واکسیناسیون؛  تا یک ماه دیگر

او با انتقاد از برخی هجمه‌ها نسبت به واکسن داخلی گفت: «زیرا واکسن داخلی ما دارد سرعت می‌گیرد و مجوزهای سایر واکسن‌ها مانند فخرا، نورا، اسپایکوژن و پاستور صادر شده و فکر می‌کنم یک ماه دیگر اینها وارد بازار خواهند شد و وارد سبد واکسیناسیون‌مان می‌شوند.»

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن برکت در کشور تزریق کرده‌ایم، گفت: «میزان عوارض احتمالی این واکسن در مقایسه با واکسن‌های خارجی اعم از فایزر، مدرنا و… واقعا عارضه بسیار پایینی است. حال عده‌ای در داخل هم نمی‌خواهند قبول کنند که واکسن برکت، واکسن خوبی است. در حالی که واکسن داخلی‌مان، بسیار واکسن خوبی است.»

فقط در تهران باید ۲۰ میلیون دوز واکسن تزریق کنیم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه صحبت‌هایش گفت: «نکته دیگری هم وجود دارد و آن اینکه قبلا کشور ما را در زمینه موج‌های مختلف و واکسن با سایر کشورها مقایسه می‌کردند. در حالی که اکنون ما باید این مقایسه را انجام دهیم و دست را پیش بگیریم؛ حجم کاری که طی این دو ماه انجام شده، با هر کشور اروپایی و هر کشور دیگری که می‌خواهید مقایسه کنید. به عنوان مثال ما فقط در تهران باید ۲۰ میلیون واکسن تزریق کنیم.»

برنامه‌ریزی ۴۸ روزه برای اتمام واکسیناسیون

او گفت: «ما در تهران ۱۱۷ مرکز تجمیعی تزریق واکسن داریم که به جرأت می‌گویم از این تعداد، ۱۰۰ موردش هیچ مشکلی ندارند. فقط چند مرکز مشکل دارد که با برنامه‌ریزی که انجام دادیم کار را درست می‌کنیم. ظرفیت واکسیناسیون‌مان در کشور بالاست و میزان واکسنی که تا پایان مهر به دست‌مان می‌رسد، قابل توجه است. چند روز قبل نشستی با کارشناسان خودمان داشتیم و برای واکسیناسیون یک برنامه‌ریزی ۴۸ روزه انجام دادیم و اعلام کردیم که فرض کنید می‌خواهیم واکسیناسیون را ظرف ۴۸ روز تمام کنیم. حال بر این اساس چه میزان واکسن و چه تعداد تیم نیاز داریم تا کار را تمام کنیم. وقتی به توان کشور برای تأمین و تزریق واکسن نگاه می‌کنیم، این اقدامات کاملا قابل انجام است و انجام هم خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.