ایران ۱۵۰میلیارد بشکه نفت اثبات‌شده دارد

وزیر نفت: پیش‌بینی شده ظرفیت پالایشی کشور ظرف ۳ تا ۴سال آینده ۱.۵ برابر شود

جواد اوجی، وزیر نفت گفت: ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی را باید افزایش دهیم و در این زمینه ۲ برنامه ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه کنونی و ایجاد ظرفیت پالایشی جدید با ساخت پترو پالایشگاه را در برنامه داریم.

شهروند آنلاین: جواد اوجی، وزیر نفت در گفت‌وگو با برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: «ظرفیت پالایش نفت و میعانات گازی را باید افزایش دهیم و در این زمینه دو برنامه ارتقای کمی و کیفی پالایشگاه کنونی و ایجاد ظرفیت پالایشی جدید با ساخت پترو پالایشگاه را در برنامه داریم.»

او افزود: «با توجه به مشوق‌هایی همانند تنفس خوراک می‌توانیم افزایش ظرفیت پالایشی مطلوبی را در سال‌های آینده داشته باشیم.»

برای ساخت پتروپالایشگاه‌ها ۸ سرمایه‌گذار آماده هستند و تاکنون مجوز تنفس خوراک برای یک‌میلیون و ۵۰۰ تا یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه داده شده است.

پیش‌بینی شده است ظرفیت پالایشی کشور ظرف ۳ تا ۴سال آینده ۱.۵ برابر شود و از روزانه ۲.۲ میلیون بشکه کنونی به ۳.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران بیش از ۱۵۰میلیارد بشکه نفت اثبات‌شده دارد و ظرفیت خوبی در حوزه بالادست داریم و بی‌شک افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز همزمان با افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی رخ خواهد داد.

بهینه‌سازی و مدیریت مصرف فرآورده‌های نفتی و گاز باید در کنار افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز و ظرفیت‌های پالایشی مدنظر قرار گیرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.