پرسپولیس- الهلال؛ فرصتی برای انتقام

با انجام قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد که تیم فوتبال پرسپولیس با الهلال دیدار خواهد کرد

پرسپولیس آخرین‌بار 6 سال قبل توانسته آبی‌پوشان ریاض را شکست دهد و این‌بار در خاک عربستان قصد دارد برای رفتن به نیمه‌نهایی از این تیم عبور کند.

بعد از مشخص‌شدن 8 تیم برتر در دو منطقه شرق و غرب، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور و به شکل ویدیو کنفرانس در شرایطی برگزار شد که تیم‌های پرسپولیس، الهلال، الوحده و النصر در منطقه غرب حضور داشتند و ناگویای ژاپن، چونبوک، اولسان و پوهانگ کره‌جنوبی نیز در منطقه شرق حاضر هستند.

قرعه‌کشی از ساعت 11 و 30 دقیقه در استودیوی ای‌اف‌سی آغاز شد و پس از پخش تیزر مربوط به هرکدام از تیم‌ها، در حضور مدیر اجرایی ای‌اف‌سی قرعه‌کشی به انجام رسید. الوحده و پرسپولیس نخستین تیم‌هایی بودند که از گوی بیرون آمدند تا مشخص شود نمایندگان ایران و عربستان با هم دیدار نخواهند کرد.

پس از آن برگزارکننده مراسم نام النصر را بیرون آورد تا این تیم در مقابل الوحده قرار بگیرد و تنها اسم باقیمانده یعنی الهلال، به‌عنوان حریف پرسپولیس انتخاب شود تا سرخپوشان با حریف قبلی استقلال دیدار کنند.

قرار است مرحله یک‌چهارم نهایی روز 24 مهرماه در ریاض برگزار شود و دو تیم النصر و الهلال از پرسپولیس و الوحده میزبانی خواهند کرد. این درحالی است که سرخپوشان پایتخت در دو فصل اخیر هیچ بازی خانگی را نداشته‌اند و در قطر، امارات، هند، تاجیکستان و حالا عربستان به مصاف حریفان خود می‌روند.

آخرین پیروزی پرسپولیس مقابل الهلال به فصل 2015 برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان برانکو در ورزشگاه آزادی به پیروزی رسیدند.

نکته مهم اینکه پرسپولیس و الهلال از فصل 2017 با هم روبه‌رو نشده‌اند و این بازی تقابل بهترین تیم‌های منطقه غرب در سال‌های اخیر خواهد بود که در رنکینگ فوتبال دیتا بیس نیز تیم‌های اول و دوم غرب به حساب می‌آیند. فصل 2017 سرخپوشان تهران و آبی‌پوشان ریاض در مرحله گروهی به تساوی رسیدند و در نیمه نهایی، الهلال با 4 گل در بازی رفت پرسپولیس را شکست داد و در بازی برگشت، 2-2 به اتمام رسید.

کامیابی‌نیا، نعمتی، حسینی، امیری و رادو بازماندگان پرسپولیس از 4 تقابل فصل 2017 با الهلال هستند.

با اینکه نبرد پرسپولیس و الهلال را به خاطر برگزاری بازی در خاک عربستان سعودی نمی‌توان چندان برابر و عادلانه دانست، اما این دیدار فرصتی برای انتقام است. الهلال که چند روز قبل استقلال را شکست داده بود، آخرین‌بار نیز سرخپوشان را از این رقابت‌ها حذف کرده بود. آبی‌های ریاض که یکی از متمول‌ترین تیم‌های آسیا به حساب می‌آیند، حالا در سالی که عربستان تا مرحله پایانی میزبانی می‌کند، به فکر کسب عنوان قهرمانی خواهند بود، اما پرسپولیس در چند فصل اخیر نشان داده که در رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا تبحر خاصی دارد.

شاید بتوان دیدار الهلال و پرسپولیس را جذاب‌ترین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا دانست؛ دیداری که واکنش روزنامه مشهور سعودی را هم در پی داشته است. الریاضیه در واکنش به این قرعه نوشت: «الهلال برابر پرسپولیس؛ آبی از مراحل حذفی عبور می‌کند.»

این روزنامه عربستانی در ادامه به تقابل‌های پرسپولیس و الهلال اشاره کرد و نوشت: «دو تیم تاکنون ۸ بار برابر هم بازی کرده‌اند که نتیجه آن سه پیروزی برابر الهلال و تنها یک پیروزی برای پرسپولیس بوده و چهار بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در این هشت بازی الهلال ۱۲ گل زده و تنها ۵ گل دریافت کرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.