دانشمندان: وزیران براي كنترل كرونا به ما گوش نمی‌دهند

کیوسک: نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 18 سپتامبر 2021

اعتراف پنتاگون به اشتباه محاسباتیِ هولناک ارتش آمریکا در اجرای عملیات پهپادی اخیر در افغانستان که قربانیانش غیرنظامیان بی‌گناه بودند، چالش دوز سوم واکسن کووید-19، مردمانی که کسی سراغ جنازه‌شان را هم نمی‌گیرد و وزیرانی که گوشی برای شنیدن توصیه‌های کروناییِ دانشمندان بلندپایه ندارند، عناوین صفحه نخست روزنامه‌ها از آمریکا تا بریتانیاست.

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز درباره توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای تزریق دوز سوم واکسن کووید-19 است. «گروه مشاوران FDA می‌گویند دوز تقویت‌کننده فایزر برای بیشتر موارد نیاز نیست» و «دوز سوم برای افراد بالای 65 سال، در معرض خطر بالا یا مشاغل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌شود» عناوین این گزارش است.

«بحران بستری‌شدن بیماران مبتلا به کووید در «آی‌سی‌یو»های جنوب ایالات متحده» عنوان تصویر نقشه‌ای از مناطق مختلف آمریکاست که توزیع تخت‌های I.C.U. را در هفته منتهی به اول جولای و هفته منتهی به 9سپتامبر نشان داده و گفته: «وضعیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های جنوب آمریکا وخیم است؛ زیرا نوع دلتا باعث افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا شده که از موج مرگبار زمستان امسال تاکنون دیده نشده است.»

«پنتاگون می‌گوید حمله هواپیماهای بدون سرنشین اشتباه بوده است»؛ «اقرار شده افغانستانی‌های کشته‌شده هیچ ارتباطی با داعش نداشتند» عناوین گزارشی در صفحه نخست است که گفته: «پنتاگون روز جمعه اذعان کرد آخرین حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا قبل از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اشتباهی غم‌انگیز بود که باعث کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک شد. قبلا گفته شده بود عملیات پهپادی برای جلوگیری از حمله به سربازان ضروری است.»نیویورک‌تایمز

واشینگتن‌پست

«آمریکا اعتراف کرد حمله کابل اشتباه فجیع بود» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که گفته: «ارتش آمریکا پذیرفت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین این کشور در کابل، قبل از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، که منجر به کشته‌شدن 10 افغانستانی شد، اشتباهی هولناک بوده است.»

در این گزارش آمده: «مقامات دفاعی روز جمعه گفتند حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک شد، پس از محاسبات اشتباه متعدد فرماندهان که به غلط تصور می‌کردند یک امدادگر در حال حمل مواد منفجره در خودرو خود است، انجام شد. پنتاگون قبلا مُصر بود که این عملیات پهپادی برای جلوگیری از حمله انتحاری قریب‌الوقوع به نیروهای آمریکایی است.»

تصویر اصلی گورستان White Tanks را نشان می‌دهد با عنوان‌های «مردگان فراموش‌شده» و «تنها هنگام مرگ» که توضیح داده: «سالانه ده‌ها هزار نفر در ایالات متحده می‌میرند که هیچ‌کس سراغ اجسادشان را نمی‌گیرد.»

«گروه مشاوران FDA واکسن تقویت‌کننده را برای برخی تأیید می‌کند» عنوان گزارشی است که گفته «سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دوز سوم واکسن کرونا را برای بزرگسالان مُسن و افرادی که در معرض بیماری جدی هستند، تأیید می‌کند.»واشینگتن‌پست

گاردین

«دانشمندان می‌گویند وزیران گوش به ما نمی‌دهند» عنوان گزارش اصلی است که گفته «گروهی از مشاوران ارشد علمی به گاردین گفته‌اند وزیران «مایل نیستند» به توصیه‌های آنان در زمینه کنترل همه‌گیری گوش دهند.»

«نگاه کن، بدون ماسک‌ها» عنوان تصویر اصلی گاردین است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، را در جلسه‌ای شلوغ نشان می‌دهد که در آن هیچ کس ماسکی به صورت ندارد!

«ترکیه از لیست قرمز خارج شد» عنوانی است که درباره خروج ترکیه از لیست قرمز سفر انگلستان خبر می‌دهد. مسافرانی که از ترکیه به انگلیس بازمی‌گردند، مجبور نخواهند بود به قرنطینه بروند، زیرا دولت قصد دارد ده‌ها کشور را از لیست قرمز کووید برای سفر حذف کند.گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.