تماشاگران برمی‌گردند، فوتبال جان می‌گیرد

تماشاگرانی که دو دوز واکسن زده باشند، لیگ برتر را از نزدیک می‌بینند

با اعلام ستاد مبارزه با کرونا ورود تماشاگرانی که دو دوز واکسن تزریق کرده باشند به ورزشگاه‌های فوتبال بلامانع است.

شهروند آنلاین: بعد از نزدیک به دو سال قرار است طلسم ورود تماشاگران به ورزشگاه‌های فوتبال شکسته شود. از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا مسابقات فوتبال در ایران بدون تماشاگر برگزار شد و حالا تمهیداتی اندیشیده شده که دوباره تماشاگران به ورزشگاه‌ها وارد شوند. اتفاقی که می‌تواند جان دوباره‌ای به فوتبال ایران بدهد.

لیگ برتر فوتبال از نیم فصل دو سال پیش تا همین امروز بدون تماشاگر بازی‌هایش را پشت سر گذاشت و این مسأله به‌طور قطع از جذابیت مسابقات کاسته بود. حالا اما قرار است این طلسم بشکند و هواداران دوباره به ورزشگاه بروند.

رقابت‌های لیگ برتر بیست و یکم فوتبال از 27 مهرماه آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد از هفته اول تماشاگران با شرایط ویژه بتوانند وارد ورزشگاه‌ها شوند.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره به صدور مجوز ورود تماشاگر به ورزشگاه‌ها از سوی ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد:‌ «همانگونه که از روز اول به اطلاع هواداران رساندیم تابع تصمیمات مدیریت بهداشت کشور هستیم. این خبر خوب را شنیدیم و امیدواریم اتفاق بیفتد زیرا واقعا دلمان برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها تنگ شده و فوتبال بدون آنها لطفی ندارد اما مکانیزم کار هم مهم است. طبق دستورالعمل احتمال دارد افرادی که دو دوز واکسن تزریق کرده‌اند بتوانند روی سکوها حضور یابند اما اینکه کنترل به چه شکلی باید انجام شود مهم است.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «با توجه به بحث بلیت الکترونیک باید حضور هواداران در ورزشگاه را به سمت فروش بلیت الکترونیکی ببریم. یادمان نرفته در گذشته بلیت‌فروشی به شکل الکترونیکی انجام می‌شد نه دستی. نکاتی از این دست باید مورد توجه قرار بگیرد. افراد مرتبط باید درباره این موضوع بررسی‌های لازم را انجام بدهند و ما هم مجری اوامر و نظرات هستیم. البته صددرصد از حضور تماشاگران در ورزشگاه استقبال می‌کنیم.»

سهیل مهدی درباره اینکه در زمان غیبت تماشاگران در ورزشگاه بخش اعظمی از حواشی و درگیری‌های مسابقات لیگ برتر مربوط به خود مربیان و بازیکنان بود، گفت: «به هر حال این چیزها را کرونا به ما یاد داد (با خنده).»

رقابت‌های لیگ برتر بیست و یکم فوتبال از 27 مهرماه آغاز می‌شود و حالا به نظر می‌رسد از هفته اول تماشاگران با شرایط ویژه بتوانند وارد ورزشگاه‌ها شوند. البته بدون تردید قرار نیست همه ظرفیت ورزشگاه‌ها پر شود و قطعا باید فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی رعایت شود. از این رو مسئولان کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باید تمهیدات خاص و پروتکل جدیدی را تدوین کنند تا مشکلات بعدی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها پیش نیاید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.