مسمومیت مردم هفشجان بر اثر نشت گاز

ربودن و باز کردن کپسول‌های حاوی گاز کلر عامل این حادثه بوده است

ربودن و باز کردن کپسول‌های حاوی گاز کلر در هفشجان اهالی محل را راهی بیمارستان کرد. در حال حاضر تلاش برای دستگیری عاملان این ماجرای عجیب ادامه دارد.

در ساعات ابتدایی بامداد روز شنبه، حادثه‌ای مبنی بر انفجار نشت گاز کلر در شهر هفشجان به گوش رسید. این حادثه بازخورد بسیاری در فضای مجازی داشت، به‌طوری که بر آلودگی آب شهر و هوا تأکید بسیار شده بود تا مردم از خانه‌های خود خارج نشوند و در حال حاضر از آب شرب استفاده نکنند.

اخبار متعددی در فضای مجازی منتشر شد. عده‌ای موضوع را امنیتی جلوه دادند و عمدی‌بودن حادثه نیز مطرح شد. همچنین طبق اخبار منتشرشده تعدادی از شهروندان هفشجانی دچار مسمومیت شدند. آنها به مراکز درمانی مراجعه داشتند.

در همین زمینه احمدرضا محمدی، مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال‌وبختیاری گفت: «به دنبال نشت گاز کلر ناشی از سرقت کپسول کلر توسط سارقی در حومه شهر هفشجان سریعا نیروهای آتش‌نشانی و شرکت آبفا وارد عمل شدند. نشتی به‌صورت کامل مرتفع شد.»

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال‌وبختیاری افزود: «کیفیت آب در لحظات ابتدایی سنجیده و پس از بررسی‌های لازم، مشخص شد که آب از نظر کیفی کاملا سالم و همانند گذشته قابل استفاده است. جای هیچ‌گونه نگرانی از سوی مردم وجود ندارد.»

همچنین فرشاد متقی، مدیر روابط عمومی شرکت آبفای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حادثه اتفاق‌افتاده در حومه شهر هفشجان ادامه داد: «این حادثه به منابع آبی ارتباطی نداشته است. مردم می‌توانند با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.»

حادثه‌ای عمدی

این در حالی است که نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی مسمومیت برخی از شهروندان را به دلیل ربودن و باز کردن کپسول‌های حاوی گاز کلر در هفشجان اعلام کرد. او در این رابطه گفت: «دستگیری عاملان این حادثه در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفته است. جمعه شب گذشته دو عدد کپسول‌ حاوی گاز کلر از ایستگاه توزیع آب شرب هفشجان توسط افراد ناشناسی ربوده شد. در شمال این شهر حوالی خیابان مدرس کپسول‌ها باز و گاز کلر موجود در آن در سطح شهر پخش شد.»

احمد راستینه ادامه داد: «بلافاصله با استشمام بوی کلر توسط شهروندان و بروز مسمومیت در برخی از ساکنان، شورای تأمین شهرستان شهرکرد تشکیل شد. با عملکرد به‌موقع دستگاه‌های امدادی در بحث رفع آلودگی، این حادثه تاکنون تلفاتی نداشته است. اما دو نفر از افراد مسموم‌شده به دلیل وخامت حال‌شان به بیمارستان مرکز استان منتقل شدند. همچنین در ساعات ۲ و ۳ بامداد برای جلوگیری از مسمومیت شهروندان نزدیک به محل نشت گاز، اهالی مناطق شمالی شهر از خواب بیدار شدند. آب شرب آنها مورد بررسی عاملان مرکز بهداشت قرار گرفت که مشکلی درخصوص آلودگی مشاهده نشد.»

او با تقدیر از همکاری مطلوب مردم شهر هفشجان در بحران ایجادشده گفت: «دستگیری عاملان این حادثه و انگیزه این اقدام در دستور کار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی قرار گرفته است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.