کارواش یک خودرو 50میلیون آب خورد

تبهکاران به روش اسکیمر پول به جیب می‌زدند

دو کلاهبردار که به‌ازای کارواش یک خودرو 50میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. متهمان به 19 کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند.

چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران مراجعه کردند. آنها مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

پس از گرفتن اظهارات مالباختگان این پرونده، موضوع در دستور کار قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتای پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتای پایتخت مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از مراجعه به یک کارواش در نقطه‌ای در حاشیه تهران حساب‌شان خالی شده است. آنها به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

افسران پلیس فتای تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمان تحت پوشش کارگران یک کارواش بزرگ در حاشیه تهران مشغول کار شده‌اند. آنها پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده‌اند.

اعتراف به 19 کلاهبرداری

تیم مبارزه با اسکیمر این پلیس با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند نفرات را شناسایی کنند. پس از تشریفات قضائی، هر دو مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند. آنها به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند.

متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به بیش از 19 کلاهبرداری با همین روش به 7میلیارد ریال اعتراف کردند. آنها پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اعلام این خبر گفت: «شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند، چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.»

او با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: «در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.