کلاهبرداری میلیاردی با چک‌های سرقتی در چهار استان کشور

اعضای این باند دسته چک از یک خودروی دزدی سرقت کردند

یک باند کلاهبرداری میلیاردی و سوءاستفاده از دسته چک‌های سرقتی با تلاش مأموران کلانتری ۱۹ فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان منهدم شد.

آبان سال ۹۹ این پرونده پیش‌روی پلیس گشوده شد. یک شهروند با مراجعه به پلیس از سرقت خودروی مزدا خبر داد. بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. خودروی مسروقه طی همان روز توسط مأموران کلانتری ۱۹ کرمان کشف شد. اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته‌ است.

در همین رابطه مالک این خودرو طی سال۱۴۰۰ از انجام چندین مورد کلاهبرداری از طریق گردش چک‌های مربوط به دسته چک سرقتی خود خبر داد. این چک‌ها با امضای فردی در استان بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی هزینه می‌شد. با گزارش این مورد به پلیس، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده آغاز شد. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق ۳۷ برگه چک از چک‌های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند. در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری ۱۹ از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه او خبر داد و در خصوص دریافت دو جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد. بررسی‌های بعدی نشان داد این مورد هم بی‌ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک‌های سرقتی نیست.

آخرین کلاهبرداری با خودروی لکسوس

در ادامه مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های پلیسی یک باند چهار نفره مرتبط با این کلاهبرداری‌ها را شناسایی کردند. تحقیقات بعدی نشان داد اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان‌رضوی بابت خرید یک خودروی لکسوس انجام داده‌اند. با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آنها یک خانم بود، طی چند عملیات جداگانه توسط مأموران کلانتری ۱۹ دستگیر شدند.

در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند. فعالیت‌های مجرمانه آنها در استان‌های کرمان، خراسان‌رضوی، مازندران و استان مرکزی بود. تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

سرهنگ مهدی پورامینائی، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اعلام این خبر گفت: «باید در نگهداری مدارک و اسناد شخصی به خصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم. موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پلیس گزارش کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.