شورای شهر نرخ‌ اتوبوس و مترو را افزایش نمی‌دهد

رئیس شورای شهر تهران: هزینه مترو از جیب مردم تأمین نخواهد شد

شهروندآنلاین: قرار نیست هزینه‌های مترو از پول شهروندان تأمین شود. تصمیمی که رئیس شورای شهر تهران از آن خبر می‌دهد. به باور مهدی چمران ارایه خدمات حمل‌ونقل عمومی صرفا به شهروندان جهت استفاده همگان با بهای ارزان‌تر است. به گفته چمران مدیریت شهری با برنامه‌ریزی‌های لازم سعی خواهد داشت قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد. «هفته گذشته مباحثی مطرح شد و برداشت‌ها این بود که نظر شهردار تهران افزایش نرخ بلیت مترو بوده؛ اینچنین نیست.»

به گفته او شهرداری و دولت سوبسید و یارانه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌اند تا هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود. چمران ادامه می‌دهد: «بار این موضوع بیشتر بر دوش مجموعه شهرداری بوده است. بخشی از این هزینه‌های تمام‌شده هم به مقدار کم در قالب دریافت بلیت از شهروندان اخذ می‌شود.»

چمران با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها اصولا نرخ بلیت را بالا نمی‌برند، می‌گوید: «برخی از کشورها مترو را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های بیشتری از مردم دریافت کنند. البته این برای تعداد اندکی از کشورهاست.» چمران ادامه می‌دهد: «در جلسه‌ای در شهرداری اخیرا فقط بحث این بوده که هزینه‌های مترو بالاست و ما بنا نداریم هزینه‌ها را از جیب مردم تأمین کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.