والیبال تمام ایرانی، آسیا را به رعشه انداخت

تیم ملی والیبال بدون مربی خارجی و ستاره‌های نامدار قهرمان آسیا شد

فینال رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز میان ایران و ژاپن برگزار شد؛ مسابقه‌ای که با برتری 3 بر صفر جوانان ایرانی و قهرمانی این تیم همراه بود.

شهروندآنلاین: بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا روز یکشنبه به پایان رسید؛ پایانی که برای والیبال ایران خوش بود و جام قهرمانی را به ارمغان آورد. ملی‌پوشان والیبال ایران در مسابقه نهایی در سه ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 31 بر 29 مقابل ژاپن به پیروزی رسیدند تا با هفت برد متوالی و واگذاری نتیجه تنها یک ست، عنوان قهرمانی جام 21 را به دست آورند. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

اولین قهرمانی با کادر کاملا ایرانی

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار برای ششمین‌بار در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی برای چهارمین‌بار روی سکوی نخست این مسابقات قرار گرفت. اما این قهرمانی یک تفاوت بسیار مهم با سه دوره قبل داشت و با کادر کاملا ایرانی به دست آمد.

پیشتر قهرمانی تیم ملی والیبال ایران با هدایت خولیو ولاسکو در سال‌های 2011 و 2015 و ایگور کولاکوویچ در سال 2019 به دست آمده بود. همچنین تیم ایران در سال‌های 2009 (حسین معدنی) و 2015 (پیمان اکبری تیم ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب قهرمان قاره کهن آسیا شده بود. تیم ایران با شکست ژاپن در مسابقه امروز طلسم ناکامی برابر این تیم در دیدار نهایی قهرمانی مردان آسیا را نیز شکست.

پوست‌اندازی در تیم ملی جواب داد

در این رقابت‌ها که از چند روز قبل به میزبانی ژاپن شروع شده بود، تیم ملی ایران با ترکیبی متفاوت نسبت به رقابت‌های المپیک حضور داشت. بعد از جدایی آلکنو و پایان دوره مربیان خارجی در تیم ملی والیبال، این‌بار با یک مربی ایرانی افتخار دیگری به دست آمد.

بهروز عطایی چهره شناخته‌شده والیبال ایران تیمی را به ژاپن برد که تغییرات زیادی داشت و خبری از ستاره‌های نامداری مثل سعید معروف، محمد موسوی و… نبود. این تیم به کاپیتان میلاد عبادی‌پور وارد مسابقات آسیایی شد و در نهایت نتیجه‌ای فوق‌العاده به دست آورد تا به نوعی بشود گفت پوست‌اندازی در تیم ملی والیبال نتیجه داده است.

ایران درحالی به فینال این رقابت‌ها صعود کرد که مسابقات آسیایی به میزبانی ژاپن برگزار شده و ایران برای ششمین‌بار توانست به فینال این رقابت‌ها راه پیدا کند. والیبال ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت، تنها یک ست را مقابل چین واگذار کرد. در ۱۰ دیدار اخیر ایران و ژاپن 6 پیروزی برای ایران و 4 پیروزی برای ژاپن به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر، پیش از این والیبال ایران و ژاپن در المپیک توکیو به مصاف هم رفته بودند که تیم ملی ژاپن با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ایران توانست از دور مقدماتی این رقابت‌ها صعود کند و شکست ایران مقابل ژاپن باعث شد والیبالیست‌های ایران از صعود به دور بعدی این مسابقات باز بمانند. از همان روز بود که به نوعی پوست‌اندازی تیم ملی آغاز شد و حالا در فاصله‌ای کوتاه نه‌تنها انتقام شکست قبلی از ژاپن را گرفتیم که با قهرمانی در قاره کهن مشخص شد تغییر نسل به تیم ایران کمک کرده است.

5 ایرانی در بین برترین‌های آسیا

در پایان مسابقات قهرمانی آسیا تیم رویایی و منتخب رقابت‌ها معرفی شد و 5 ایرانی در بین بهترین‌ها قرار گرفتند. اسامی برترین‌ها به شرح زیر است:

بهترین دریافت‌کننده: میلاد عبادی‌پور از ایران، ایشیکاوا از ژاپن

بهترین مدافع وسط: علی‌اصغر مجرد از ایران، لی یونگ ژنگ از چین

بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از ایران

بهترین پاسور: جواد کریمی از ایران

بهترین پشت خط زن: میورا از ژاپن

ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی از ایران

در پایان مسابقات قهرمانی آسیا تیم رویایی و منتخب رقابت‌ها معرفی شد و 5 ایرانی در بین بهترین‌ها قرار گرفتند
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.