ماجرای 3 سرقت حرفه‌ای در پایتخت

دزدان جهیزیه و موتورسیکلت در تله پلیس تهران قرار گرفتند

یکی جهیزیه سرقت می‌کرد و دیگری رانندگان موتورسیکلت را بیهوش می‌کرد. یک زن و شوهر هم موتورسیکلت‌های گرانقیمت را سرقت می‌کردند. اینها سارقان حرفه‌ای پایتخت بودند که در یک روز دستگیر شدند و پلیس آنها را در دام انداخت. سه پرونده جداگانه که در هر کدام پول‌های میلیونی از جیب مالباختگان رفت.

نخستین پرونده به روز ششم مرداد ماه برمی‌گردد. وقتی پرونده سرقت موتورسیکلت به روش بیهوشی در کلانتری 132 نبرد تشکیل شد. این پرونده برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

شاکی درباره جزئیات این شکایت گفت: «یک جوان را به عنوان مسافر از خیابان مولوی سوار موتورسیکلت خود کردم. قرار بود او را به خیابان شوش شرقی ببرم، اما در بین راه با بیان اینکه هوا گرم بود از من خواست در مقابل یک دکه روزنامه‌فروشی توقف کنم. می‌خواست برای من و خودش آبمیوه بخرد. پس از نوشیدن دچار سرگیجه شدم و کنار خیابان توقف کردم. متوجه نشدم چه بر سرم آمد. بعد از ساعتی در یک پارک در خیابان شوش شرقی به هوش آمدم. متوجه شدم موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه و مدارک و پول نقدم به سرقت رفته است.»

دستگیری سارق حرفه‌ای

با توجه به اهمیت موضوع و لزوم شناسایی سارق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت زورگیری پایگاه قرار گرفت. در این راستا مأموران برای تحقیقات محلی و میدانی به محل وقوع حادثه رفتند. پس از بررسی دوربین‌های مداربسته مشرف به محل سرقت تصویر واضحی از سارق به دست آمد. با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت متهم به نام عبدالله 35 ساله ساکن تهران نو با هشت سابقه کیفری که اخیرا نیز توسط پایگاه ششم دستگیر و روانه زندان شده بود، شناسایی شد.

پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با بهره‌گیری از امکانات پلیسی محل تردد و اختفای متهم در خیابان شوش شناسایی شد. دهم مرداد ماه متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه با ورود به محل اختفای او شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی از آن محل، موتورسیکلت مسروقه و سایر اموال کشف شد.

پس از انتقال متهم به پایگاه و با توجه به دلایل و قرائن موجود به سرقت موتورسیکلت شاکی به روش بی‌هوشی اقرار کرد. در بررسی سایر سرقت‌های مشابه و دعوت از مالباختگان دو نفر دیگر از شکات که دارای پرونده وقوع مشابه در این یگان بودند، متهم را به عنوان سارق اموال خود شناسایی کردند.

سرهنگ شهرام سلطانی، سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «متهم به همراه نتیجه تحقیقات به دادسرا معرفی شد.»

زن و شوهر سارق

پرونده دیگر هم مربوط به یک زوج سارق است. زوجی که سه موتورسیکلت مسروقه به ارزش تقریبی 130میلیون تومان را دزدیدند. سی‌ویکم مرداد ماه پرونده‌ای از کلانتری 103 گاندی به همراه یک متهم به نام «قادر» به اتهام سرقت موتورسیکلت برای پی‌جویی و کشف جرم ارجاع شد.

براساس پرونده جمع‌آوری شده، متهم با یک موتورسیکلت هوندا در خیابان میرداماد با یک خودرو 206 تصادف می‌کند. طی استعلام به عمل آمده از موتورسیکلت مشخص می‌شود که موتور مسروقه است. متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت می‌شود. در تحقیقات تکمیلی و پلیسی اعلام می‌کند که به همراه همسرم به نام «فریده» دو موتورسیکلت آپاچی سفید و کی‌تی‌ام را سرقت و به فردی به هویت «سامان» داده است.

کارآگاهان پس از هماهنگی با مرجع قضائی و راهنمایی متهم به محدوده خیابان آزادی اعزام شدند. آنها در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری سامان می‌شوند. در بازرسی از مخفیگاه او دو موتورسیکلت مسروقه و یک دستگاه گوشی آیفون سرقتی کشف می‌شود.

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «سامان در بازجویی‌ها اظهار داشت دو دستگاه موتورسیکلت را از «قادر» گرفته‌ است. پس از تشریفات قضائی، همسر قادر نیز دستگیر شد. پس از تحقیقات، زوج متهم به همراه مالخر، برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.»

سارق جهیزیه 500میلیونی

نهم بهمن ماه سال گذشته نیز سومین پرونده کلید خورد. یکی از شهروندان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کرد. او تقاضای رسیدگی و پی‌جویی به پرونده خود را داشت. شاکی در اینباره گفت: «ششم بهمن ماه یک باب انباری به مساحت 50 مترمربع را به فردی که خود را «امید» معرفی کرده، اجاره دادم. او متعهد شد همه وسایل جهیزیه اینجانب را که در انباری مستقر بوده است، حفظ و نگهداری کند و هرگونه کم‌وکسری آن را به عهده بگیرد.

بعد از بستن قرارداد به «امید» اعلام کردم یک نسخه از کارت ملی و سندی از محل سکونت خود را ارایه کند. بعد از دریافت کلید و با تماس‌های مکرر پاسخگو نبوده و به بهانه‌های مختلف مدارک را نیاورد. بعد از یک هفته به قوه قضائیه مراجعه کردم و درخواست فسخ قرارداد را دادم. بعد از دو ماه به دلیل زمان زیاد متوجه شدم که مستأجر خیانت در امانت کرده و همه جهیزیه را که جمعا 500میلیون تومان بوده است، به سرقت برده است.»

با دریافت شکایت، کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت اصلی متهم که «سعید» نام داشت، شدند. پس از شناسایی هویت متهم آدرس او در محدوده رباط‌کریم را به دست آورند. پس از هماهنگی با مرجع قضائی و رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی «سعید» دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

شگرد متهم

شیوه و شگرد متهم به این صورت بوده که با اجاره دادن یک باب انباری به مساحت 50متر در ازای پیش‌پرداخت و اجاره‌بها با شاکی قرارداد می‌بست، بعد از مدتی خیانت در امانت کرده و اموال او را به سرقت می‌برده است.

سرهنگ کیانوش ناصری، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز در اینباره گفت: «با توجه به دلایل بسیار قاطع و شناسایی صددرصدی از سوی شاکی، متهم به جرم خود اعتراف کرد. همچنین مقادیری از اموال شاکی کشف و تحویل او شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.