درخواست رئیس دانشگاه تهران برای آزادی یک دانشجوی زندانی

بازگشت به تحصیل کسری نوری

رئیس دانشگاه تهران خواستار آزادی کسری نوری، دانشجوی زندانی این دانشگاه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید شد.

شهروند آنلاین: دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی کسری نوری، دانشجوی زندانی این دانشگاه شد.

او در این نامه نوشت: «با توجه به اینکه کسری نوری، دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران نیمی از دوره حبس خود را گذرانده و ظاهرا قانون این اجازه را داده که آزاد شود، ما در دانشگاه تهران تقاضای خانواده این دانشجو مبنی بر درخواست آزادی او را در دستور کار قرار داده‌ایم.»

او ادامه داد: «به این ترتیب، خواسته خانواده کسری نوری را برای آزادی او در قالب نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه منعکس کردیم و منتظر پاسخ این قوه هستیم. با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها هستیم امیدواریم با درخواست آزادی این دانشجو موافقت شود.»

محرومیت از تحصیل کسری نوری توسط دانشگاه تهران یکی از مباحثی بود که تیرماه امسال از سوی شبکه‌های مجازی مطرح شد و در همان زمان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تکذیب این موضوع، توضیح داد: «این دانشجو به هیچ عنوان به دلیل زندانی بودن از دانشگاه اخراج نشده است

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: «خوشبختانه قوه قضائیه تاکنون دانشجویانی را که مشکل و پرونده داشتند به شکلی حل کرده است و ما اطلاع نداریم به جز کسری نوری دانشجویی از دانشگاه تهران در زندان باشد.»

گفتنی است، محرومیت از تحصیل کسری نوری توسط دانشگاه تهران یکی از مباحثی بود که تیرماه امسال از سوی شبکه‌های مجازی مطرح شد و در همان زمان دکتر زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ضمن تکذیب این موضوع، توضیح داد: «این دانشجو به هیچ عنوان به دلیل زندانی بودن از دانشگاه اخراج نشده است. بلکه برای ثبت‌نام ترم بعدی خود اقدامی نکرده و به همین دلیل از ادامه تحصیل محروم شده است.»

او ادامه داد: «اگر این دانشجو تاکنون ۱۰ واحد آموزشی را گذرانده و مدارکی مبنی بر دلیل عدم مراجعه برای ثبت‌نام از جمله زندانی بودن را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهد، ثبت‌نامش قابل انجام است.»

در تاریخ ۱۳ تیر جاری کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران جلسه‌ای تشکیل داد که موضوع آن بررسی بازگشت به تحصیل کسری نوری بود. این بررسی به پیشنهاد و درخواست مادر کسری نوری که خواهان بازگشت او به ادامه تحصیل بوده، صورت گرفته است. زیرا محکومیت قضائی وی از اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون ادامه داشته است.

کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران همچنین تصمیم به ابطال حکم محرومیت از تحصیل کسری نوری گرفت و حکمی که تاریخ ۹۹/۹/۱ از طریق دانشگاه اعمال شده بود، لغو و اجازه ادامه تحصیل به او داده شد. بر این اساس زمانی که دوره محکومیت قضائی به پایان برسد، امکان ادامه تحصیل برای او وجود دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.