«تاج» و «گامبی وزیر»؛ سریال‌های محبوب ایرانی‌ها در هالیوود هم دل بردند!

بهترین‌ فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی سال انتخاب شدند

شهروندآنلاین: و در نهایت ساعاتی پیش مراسم امی ۲۰۲۱ برگزار شد تا بهترین‌های تلویزیونی آمریکا معرفی شوند. مراسمی که در پایانش، نتفلیکس با دو سریال موفق «تاج» و «گامبی وزیر» که بهترین سریال‌های تلویزیونی شدند، برنده بزرگ شب لقب گرفت.

برنده بزرگ

ورایتی درباره جوایز امی امسال نوشته که «در مراسم امی 2021، نتفلیکس با دو سریال «تاج» و «گامبی وزیر» که بهترین سریال‌های تلویزیونی شدند، برنده بزرگ مراسم اهدای جوایز امی ۲۰۲۱ شد. البته نتفلیکس به جز این دو سریال، در بخش کمدی برای «کبرا کای»، «امیلی در پاریس» و «متد کامینسکی» و در بخش درام نیز برای «بریجترتون» نامزد شده بود- که در مجموع ۴۴ جایزه دریافت کرد».

برندگان شب

کیت وینسلت در سریال «مر از ایست تاون»
کیت وینسلت در سریال «مر از ایست تاون»

ورایتی همچنین نوشته که در مراسم دیشب «تاج»، «تد لاسو» و «مِر از ایست‌تاون» بیشترین جوایز بازیگری را از آن خود کردند و در واقع ۱۰ جایزه از ۱۲ جایزه بازیگری به بازیگران این ۳ سریال اهدا شد.

اپل تی‌وی پلاس با «تد لاسو» و اچ‌بی‌او با «مر از ایست‌تاون» اولین جوایز شب را با دریافت جوایز بازیگران نقش مکمل از آن خود کردند و جیسون سادکیس نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی کمدی را برای بازی در «تد لاسو» به دست آورد. کیت وینسلت نیز جایزه بهترین بازیگر زن را برای سریال کوتاه «مِر از ایست‌تاون» دریافت کرد.

تاج بزرگی

نمایی از سریال تاج
نمایی از سریال تاج

در بهترین سریال درام اما جایزه این بخش به سریال «تاج» رسید. این سریال همچنین برای بازی اولیویا کولمن و جاش اوکانر جایزه بهترین بازیگران زن و مرد و برای بازی گیلیان اندرسون و توبیاس منزیس نیز جوایز بهترین بازیگران نقش مکمل را دریافت کرد. همچنین پیتر مورگان جایزه نویسندگی و جسیکا هابس جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کردند.

ملکه شطرنج

گامبی وزیر یکی از موفق‌ترین سریال‌های یک سال اخیر بوده
«گامبی وزیر» یکی از موفق‌ترین سریال‌های یک سال اخیر بوده

«گامبی وزیر» که در تمام یک‌سال اخیر جزو موفق‌ترین سریال‌های دنیا قلمداد شده، در مراسم امی 2021 برنده عنوان بهترین سریال کوتاه شد. در بخش سریال‌های کوتاه اوان مک گرگور نیز برنده عنوان بازیگر مرد اصلی در بخش سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی شد. جایزه بهترین کارگردانی برای سریال کوتاه نیز به اسکات فرانک برای همین «گامبی وزیر» از نتفلکیس رسید که در مدت زمانی که پخش شده، زلزله‌ای را در عالم سریال‌های تلویزیونی به وجود آورده است.

کمدی‌های برنده

سریال کمدی «تد لاسو»
سریال کمدی «تد لاسو»

اما در بخش سریال‌های کمدی؛ «تد لاسو» عنوان بهترین سریال کمدی را از آن خود کرد. در این میان سریال «هکس» نیز چندین جایزه مهم در بخش کمدی را به دست آورد و جین اسمارت چهارمین جایزه امی خود را برای بازی در این سریال گرفت. این سریال اچ‌بی‌اومکس همچنین جایزه نویسندگی و کارگردانی سریال کمدی را هم گرفت و موجب شد تا اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس در مجموع ۱۹ جایزه را از آن خود کنند.

از دیگر برندگان شب امی می‌توان به هانا وادینگهام اشاره کرد که جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل سریال کمدی را برای «تد لاسو» برد.

المپیک تلویزیونی

خبرگزاری مهر درباره مراسم امی 2021 نوشته که مراسم امسال برخلاف سال پیش که به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار شده بود، به صورت فیزیکی برگزار شد ولی مراسم محدود و با حدود ۶۰۰ میهمان و با رعایت همه پروتکل‌های سلامتی و بهداشتی کووید-۱۹ شکل گرفت.

پیش از اهدای جوایز، «تاج» نتفلیکس و «مندالورین» دیزنی پلاس هر یک ۲۴ نامزدی کسب کرده بودند و پس از آن مارول و دیزنی پلاس برای «وندا ویژن» ۲۳ نامزدی و هولو برای «داستان ندیمه» در ۲۱ بخش نامزد جایزه شده بود. اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌اومکس در مجموع با ۱۳۰ نامزدی در بخش‌های مختلف و نتفلیکس با ۱۲۹ نامزدی در مجموع بیشترین نامزد امسال را از آن خود کرده بودند. در پایان اما نتفلیکس با سریال‌های «تاج»، «گامبی وزیر»، «کبرا کای»، «امیلی در پاریس»، «متد کامینسکی» و «بریجترتون» در مجموع ۴۴ جایزه دریافت کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.