آن ٤٥میلیون توی تلگرام

امیرمسعود فلاح

درخبرها آمده ٤٥ میلیون ایرانی در تلگرام عضوند که روزانه ۱۵میلیارد پیام در آن ردوبدل می‌کنند. باز طبق معمول، غرغروها و نق‌نقوها راه افتادند که آی مردم، دیدید همه هنوز از تلگرام استفاده می‌کنند. لازم شد برای بستن در دهان اینها نکاتی بسیار بدیهی را بگویم:
١- نگفتند ٨٥ میلیون که، گفتند ٤٥ میلیون. پس اکثریت شکننده‌ای هست که با یک هل می‌افتند. کافی است همین واتساپ خودمان، یک کوچولو سلیقه به خرج دهد و از خودش خلاقیت داشته باشد و مثلا سر حذف یک پیام، آبرو و حیثیت آدم را نبرد و کاری کند که جایش نماند. بعد هم یک قابلیت کانال خبری و سرگرمی و آموزشی و کاری و… ایجاد کند. بعد هم یک کمی محیط کاربری‌اش را جذاب کند و یک سروشکلی بهش بدهد. بعد هم یک کم امکاناتش را زیاد کند. بعد هم امنیتش را ارتقا دهد. البته الان یادم افتاد که همه اینها را هم که انجام بدهد، چون پیام‌رسان بومی نیست، فایده ندارد. خب پس هیچی.
٢- ازکجا معلوم انگیزه اصلی ٤٥میلیون ایرانیِ کاربر تلگرام چیست؟ شاید بسیارشان اعضای خانواده‌هایی هستند که به زور، شوهرعمه‌ها و شوهرخاله‌های گرداننده گروه‌های خانوادگی را راضی کرده‌اند به ‌جای واتساپ، توی تلگرام گروه بزنند که آدم بتواند کارنکردن فیلترشکن را بهانه کند و دیربه ‌دیر سر بزند و استیکرهای پرمهر و گل ‌و بلبل را ببیند. شاید یک بنده خدایی است که توی رودرواسی با رفیق ناباب، داروندار پدرومادرش را فروخته و دم‌به‌دقیقه از بورس نوسان‌گیری می‌کند. خلاصه همه که مثل شما شیطون‌بلا یا دنبال فیک‌نیوز توی تلگرام نیستند که.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.