مسیر هموار فوتسال ایران برای تاریخ‌سازی

تیم ملی فوتسال ایران با وجود شکست مقابل آرژانتین دارای قرعه خوبی تا نیمه‌نهایی جام جهانی شد

بعد از عبور از ازبکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی، فوتسالیست‌های ایرانی تنها برنده دیدار تایلند و قزاقستان را برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر دنیا پیش‌روی خود می‌بینند.

تیم ملی فوتسال ایران پس از دو پیروزی متوالی مقابل صربستان و آمریکا، دوشنبه‌شب در شرایطی برابر آرژانتین قرار گرفت که این تیم هم به دو برد رسیده بود و به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه F جام جهانی قرار داشت. شاگردان ناظم‌الشریعه همانند حریف خود در نیمه اول بازی کار خاصی انجام ندادند، اما آرژانتین در نیمه دوم 2 گل به ثمر رساند که یکی از آنها را علی‌اصغر حسن‌زاده به زیبایی پاسخ داد، اما دومین گل در فاصله یک‌دقیقه به پایان مسابقه به شکل عجیبی مردود شد تا در نهایت ایران با شکست 2 بر یک بازی مقابل قهرمان جهان را تمام کند.

تیم ملی فوتسال ایران با قرارگرفتن در جایگاه دوم مرحله گروهی، حریف ازبکستان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2021 شد و باید روز جمعه هفته جاری برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر جهان تلاش کند.

همه چیز دست به دست هم داده تا ایران برای دومین دوره متوالی به جمع 4 تیم برتر جام جهانی فوتسال صعود کند

اما به نظر می‌رسد نباید آنچنان هم از شکست برابر قهرمان جهان ناراحت باشیم. ایران که در دوره قبلی برای نخستین‌بار روی سکوی جام جهانی ایستاده و به مقام سوم رسیده، با دومی در این گروه مسیر هموارتری را برای رسیدن به جمع 4 تیم در پیش دارد. رویارویی با ازبکستان به عنوان یک تیم آسیایی شاید آسان‌ترین و بهترین قرعه‌ای بود که می‌شد نصیب ایران شود. ازبک‌ها در شرایطی به عنوان تیم دوم گروه خود صعود کردند که دو تیم سه امتیازی دیگر در کنار این تیم بودند و فقط به خاطر تفاضل گل، تیم آسیایی مجوز صعود گرفت.

در صورتی که اوضاع بر اساس پیش‌بینی‌ها جلو برود و ایران بتواند ازبکستان را شکست دهد، در جمع 8 تیم هم قرعه نسبتا خوبی انتظار ایران را می‌کشد. برنده دیدار تایلند و قزاقستان باید با شاگردان ناظم‌الشریعه روبه‌رو شود که بازهم قرعه خوبی به حساب می‌آید.

به نظر می‌رسد همه چیز دست به دست هم داده تا ایران برای دومین دوره متوالی به جمع 4 تیم برتر جام جهانی فوتسال صعود کند؛ اگرچه فعلا این تیم روی کاغذ برنده دیدارهای پیش‌روست و باید مراقب باشد تا اسیر شگفتی نشود.

در مرحله نیمه‌نهایی البته هر حریفی که مقابل ایران قرار بگیرد، قطعا سخت و دشوار خواهد بود. باید دید فوتسالیست‌های ایرانی چقدر به تاریخ‌سازی و رسیدن به فینال جام جهانی برای اولین‌بار نزدیک خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.