تیم محبوب فوتبال به زودی تعطیل می‌شود!

بدهی‌های تراکتور روز به روز افزایش پیدا می‌کند و انگار کسی به فکر این تیم نیست

باشگاه تراکتور تبریز این روزها در گرداب مشکلات مالی فرو رفته و هیچ تلاشی هم از سوی مالک و مقامات استانی آذربایجان برای احیا انجام نمی‌شود.

شهروندآنلاین: اگرچه در پایان سومین سال مالکیت محمدرضا زنوزی در تراکتور، این تیم به رتبه چهارم لیگ برتر دست یافت اما این تیم مشکلات زیادی برای حضور در لیگ آینده دارد.

تراکتور پارسال در جام حذفی هم نتوانست قهرمانی فصل قبل خود را تکرار کند و علیرغم صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، شکست قابل انتظاری مقابل النصر در مرحله یک‌هشتم نهایی داشت.

آنها با لیست 16 نفره راهی قطر شدند تا با النصر دیدار کنند؛ لیستی که نصفش را نفرات تیم‌های پایه تشکیل می‌داد و جای خالی نفرات فصل قبل به شدت احساس می‌شد. شرایط بحرانی تراکتور را می‌شد از همان میانه‌های فصل گذشته حس کرد؛ تغییرات ادامه‌دار در کادر فنی و مدیریت باشگاه که به سندرومی بی‌پایان در تبریز تبدیل شده و همچنان هم ادامه دارد، کار را به جایی کشاند که فعالیت‌های باشگاه تراکتور در روزهای میانی شهریور امسال به مدت 72ساعت به حالت تعلیق درآمد.

قریب به اتفاق ستاره‌های تراکتور در پایان لیگ بیستم با توجه به شرایط مالی و مدیریتی نابسامان باشگاه، اقدام به ترک تبریز و حضور در باشگاه‌های دیگر کردند. این اتفاق زمانی که با پنجره بسته نقل و انتقالاتی در هم آمیخته شد، پایانی بود بر رویای تی‌تی‌ها که می‌خواستند با مالک جدید فاتح ایران و آسیا شوند. این شرایط عجیب باعث شد تا رابطه مالک و هواداران هم به شدت تیره شود. طی تجمعات اعتراضی چند هفته پیش نیز، بسیاری از هواداران خواستار پایان مالکیت زنوزی بودند؛ اتفاقی که با وجود برگزاری جلسات متعدد استانی رخ نداد و تراکتور با مالکیت زنوزی به کار خود ادامه داد؛ مالکی که هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عده‌ای می‌خواهند مالکیت را از او بگیرند.

قریب به اتفاق ستاره‌های تراکتور در پایان لیگ بیستم با توجه به شرایط مالی و مدیریتی نابسامان باشگاه، اقدام به ترک تبریز و حضور در باشگاه‌های دیگر کردند. این اتفاق زمانی که با پنجره بسته نقل و انتقالاتی در هم آمیخته شد، پایانی بود بر رویای تی‌تی‌ها که می‌خواستند با مالک جدید فاتح ایران و آسیا شوند

زنوزی در آن گفت‌وگو قول داد که ظرف 10 روز آینده پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور باز خواهد شد. رسانه رسمی باشگاه نیز هفته گذشته این خبر را تأیید و اعلام کرد تا پایان این هفته (هفته‌ای که گذشت!) پنجره باز خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد.

در شرایطی که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند با پرداخت بدهی‌هایی که منجر به بسته‌شدن پنجره شده، رابطه زنوزی و تی‌تی‌ها دوباره سامان خواهد گرفت اما مالک تراکتوری‌ها در انجام وعده خود ناتوان بود و تراکتور هنوز نتوانسته در فاصله کمتر از یک‌ماه مانده به آغاز بازی‌های لیگ برتر هیچ بازیکنی را به صورت رسمی به خدمت بگیرد. البته آنها با چند بازیکن قرارداد داخلی بسته‌اند ولی هنوز مشخص نیست که آیا بتوانند قرارداد این بازیکنان را تا موعد تعیین‌شده ثبت کنند یا این خریدها هم مثل خیلی‌های دیگر که از انتظار برای بازشدن پنجره خسته و به تیم دیگر رفتند، تبریز را ترک می‌کنند؟

درحالی که باشگاه تراکتور اعلام کرده بود با پرداخت بدهی استوکس پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه باز خواهد شد نه‌تنها بدهی این بازیکن هنوز پرداخت نشده بلکه امروز اسنادی از بدهی‌های باشگاه تراکتور به دو خارجی دیگر منتشر شد؛ اسنادی که نشان می‌دهد پرداخت بدهی استوکس برای بازشدن پنجره کافی نیست! باشگاه تراکتور که از سوی فیفا و با تأیید دادگاه CAS در پرونده شکایت کوین کنستانت به پرداخت 820 هزار یورو (به‌علاوه 5درصد سود سالیانه) به این بازیکن محکوم شده بود، پس از گذشت چندماه از رأی دادگاه CAS هنوز مطالبات این بازیکن را پرداخت نکرده تا این پرونده نیز منجر به بسته‌شدن پنجره نقل‌ و‌ انتقالاتی باشگاه تبریزی شود. طبق حکم فیفا باشگاه تراکتور با احتساب 5درصد سود سالیانه باید 904هزار یورو به این بازیکن پرداخت کند. علاوه بر این بازیکن، پاتریک دی‌وایلد دستیار جرج لیکنز در تیم تراکتور نیز با شکایت از این باشگاه، تراکتوری‌ها را به پرداخت چیزی حدود 120 هزار یورو محکوم کرده که برای بازشدن پنجره نقل‌ و‌ انتقالاتی، سرخ ‌پوشان تبریزی باید این پول را پرداخت کنند.

تأخیر بیش از اندازه در پرداخت بدهی استوکس و اضافه‌شدن دو مورد دیگر به بدهی‌های خارجی که حکم آنها صادر شده و عدم پرداخت‌شان پنجره نقل و انتقالاتی را همچنان بسته نگه خواهد داشت، این خبر تلخ را می‌تواند برای هواداران تراکتور به همراه داشته باشد که رویای بازشدن پنجره به این زودی‌ها محقق نخواهد شد و تابستان با صفر خرید برایشان درحال اتمام است.

اتفاقی که می‌تواند تراکتور را به مرز نابودی بکشاند و به مسیری ببرد که روزهای سختی را تجربه کند. حال تیم محبوب فوتبال خوب نیست و امید می‌رود یک‌نفر در این شرایط دشوار به داد آن برسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.