واکسن کرونا + آنفلوآنزا

آیا تزریق همزمان واکسن آنفلوآنزا و کرونا ممکن است؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید هر دوی این واکسن‌ها را یک‎‌جا دریافت کنید. چون واکسن‌های کووید از مکانیسم متفاوتی نسبت به واکسن آنفوآنزا استفاده می‌کند.

نزدیک آغاز فصل شیوع آنفلوآنزا هستیم اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند آنفلوآنزا چه تعدادی از افراد را در سراسر جهان درگیر خود خواهد کرد.
دستورالعمل‌های بهداشتی ایجاب می‌کند که همه افراد 6 ماهه به بالا، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند. اما آیا می‌توان هر دو واکسن آنفلوآنزا و کووید-19 را همزمان تزریق کرد؟
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (cdc) اگر واجد شرایط دریافت واکسن کووید هستید، می‎‌توانید همزمان با آن واکسن آنفلوآنزا را نیز دریافت کنید.
کارل مینگس، رئیس دانشکده علوم بهداشتی در دانشگاه نیوهیون می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید هر دوی این واکسن‌ها را یک‎‌جا دریافت کنید.»
در واقع واکسن‌های کووید از مکانیسم متفاوتی نسبت به واکسن آنفوآنزا استفاده می‌کند. تنها مشکل این است که اگر هر دو واکسن همزمان به شما تزریق شود، ممکن است عوارض جانبی بیشتری را تجربه کنید.
او می افزاید: «شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفلوآنزا شامل درد یا قرمزی در محل تزریق، سردرد، تب، حالت تهوع، دردهای عضلانی و خستگی است.»
این علایم با شایع‌ترین عوارض جانبی واکسن کووید هم‌پوشانی زیادی دارد، اما بیشتر عوارض جانبی هر دو واکسن خفیف است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.